سایز متن   /

رمضان یوسفی مدیر سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان در جلسه شورای پشتیبانی سواد آموزی استان کردستان در سنندج با بیان اینکه ۷۱ هزار نفر بیسواد در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان وجود دارد افزود: به ازای هر فردی که باسواد شود به فرد آموزش دهنده شش میلیون ریال پرداخت می‌کنیم.
وی با اشاره به ۷۱ هزار بیسواد ۱۰ تا ۴۹ سال در استان گفت: قرار است ۵۷ هزار نفر توسط آموزش و پرورش و ۱۴ هزار نفر دیگر نیز توسط سایر دستگاه‌های اجرایی باسواد شوند.

وی روش‌های خودآموز در منزل و یا آموزش توسط یکی از اعضای خانواده را از جمله روش‌های با سوادی افراد بیسواد دانست و گفت: طرح‌های تشویقی از جمله پرداخت حق الزحمه برای باسوادی در نظر گرفته شده است. قرار است در طرح شتاب بخشی سواد آموزی در کنار ارایه آموزش به بیسوادان یک مهارت نیز به آنان آموزش داده شود.
همچنین در راستای تشویق و ترغیب افراد بیسواد به سواد آموزی ۲۰ درصد سرانه سواد آموزی نیز به فردی که کارنامه قبولی ارایه دهد پرداخت می شود.
وی آمار بیسوادان مطلق استان کردستان را در رده سنی ۶ تا ۹۰ سال حدود ۲۸۶ هزار و ۲۳۹ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۱۷۱ هزار نفر بالای ۵۰ سال سن دارند و از این رو از گردونه آموزش و باسوادی خارج هستند.

به گفته وی دیواندره با ۱۸ درصد و سنندج با ۷ درصد بیشترین و کمترین میزان بیسوادی را در استان دارا هستند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی