سایز متن   /

سرحان احمد نماینده مجلس عراق از لیست حزب دمکرات کردستان(پارتی) از احتمال برگزار نشدن انتخابات ریاست اقلیم کردستان در موعد مقرر و به تاخیر افتادن آن برای مدت بیش از ۶ ماه خبرداد.

وی در گفتگو با خبرگزاری «عین العراق نیوز» گفت: برگزاری انتخابات ریاست اقلیم کردستان حداقل به شش ماه زمان برای تعیین مسئولان حوزه ها و مسئولان شمارش آراء و تعیین مراکز رای گیری نیاز دارد. از جمله عواملی که ممکن است این انتخابات را به تاخیر بیاندازد ، موضوع تامین بودجه کافی برای برگزاری این انتخابات است.

کاظم الزوبعی نایب‌رئیس کمیسیون عالی انتخابات دولت فدرال عراق نیز در این باره گفته: کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان تاکنون درخواست رسمی برای برگزاری این انتخابات به بغداد ارائه نداده است.

وی در گفتگو با خبرگزاری «السومریه نیوز» افزود: برگزاری انتخابات ریاست اقلیم کردستان نیازمند درخواست رسمی از کمیسیون عالی انتخابات مجلس نمایندگان عراق است، ولی تاکنون چنین درخواستی از این کمیسیون نشده است. کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان باید در خصوص برگزاری این انتخابات با مجلس نمایندگان عراق مشورت کند تا مجلس کمک‌های لجستیکی و فنی برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر در اختیار آن قرار دهد. کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان مسئول برگزاری هرگونه انتخاباتی در اقلیم است لذا اگر درخواست رسمی اربیل به کمیسیون عالی انتخابات عراق ارائه شود، کمیسیون فوراً آن را برای بررسی در اختیار مجلس نمایندگان قرار خواهد داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی