سایز متن   /

سزگین تانری گولو، معاون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) در اظهاراتی با اشاره به تشکیل حکومت ائتلافی در ترکیه عنوان کرد: سرنوشت حکومت ائتلافی ترکیه را CHP در پارلمان تعیین خواهد کرد. CHP تمایل دارد در قالب ائتلاف با حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) یک دولت بدون حزب عدالت و توسعه را در ترکیه تشکیل دهد. اولین اولویت ما در تشکیل حکومت ائتلافی یک حکومت بدون حزب عدالت و توسعه است. برای تحقق این حکومت نیز تلاش خواهیم کرد. به همین دلیل از HDP و MHP دعوت می کنیم با ما همکاری کنند. ملت ترکیه به ما و HDP وMHP دادند تا به اقتدار حزب عدالت و توسعه پایان دهیم.

وی در خصوص احتمال ائتلاف حزب عدالت و توسعه و CHP گفت: احتمال ائتلاف نکردن این دو حزب در پارلمان بیش از احتمال ائتلاف کردن آنها است. اکنون وظیفه دو حزب HDP و  MHPاست که شرایطی را به وجود آورند که حکومتی بدون حزب عدالت و توسعه به وجود آید. این خواسته تمام کسانی است که به احزاب اپوزیسیون رای دادند ما نیز باید این خواسته ملت ترکیه را که این بار در مجموع اکثریت را تشکیل داده اند، در نظر بگیریم. احزاب باید از “نمی شود”های خود دست برداشته و سیاست خود را بر اساس “می شود”ها ادامه دهند. تا زمانی که این احتمال از میان برداشته نشده است ما به سناریوی دیگری نخواهیم اندیشید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

دیدگاه ها (۱ دیدگاه)

  1. دالایی میلان

    شاید هم HDP بتواند با استفاده از حمایت همجنس بازها یک دولت ائتلافی تشکیل دهد و دیگر نیازی به به سایر احزاب نداشته باشد . چون هیچ یک از احزاب حاضر نشدند با همجنس گراها همراه شوند و فقط HDP هست که اظهار علاقه به آنها نموده است . فقط باید مشخص کنند که در این دولت ائتلافی که از همجنس گراها و HDP تشکیل شده چه پست هایی را به همجنس گراها میدهند و چه پست هایی را به کردها .

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی