سایز متن   /

حزب جمهوری خلق ۲۵ درصد از آراء را کسب کرده و ۱۳۲ کرسی پارلمان را به خود اختصاص داد و بدین ترتیب به عنوان بزرگترین حزب مخالف دولت باقی ماند.

کمال قلیچداراوغلورهبر این حزب در گفتگویی با روزنامه حریت گفته: با پایان انتخابات، اکنون زمان آن رسیده که با عقلانیت تصمیم گرفته و رفتار کرد. زمان آن رسیده که مباحث تند را کنار گذاشت. هیچ کس نباید کشور را بدون دولت گذارد؛ این امر بی‌احترامی به رأی دهندگان است.

قلیچداراوغلو گفته ما وعده‌هایی از جمله: دو حقوق پاداش برای بازنشسته‌ها، افزایش حداقل دستمزدها، سوخت ارزان برای کشاورزان، کاهش حداقل رأی مجموع لازم در انتخابات، حذف قوانین پس از کودتای ۱۹۸۰، پایان به ممنوعیت‌ها و کارگران پیمانی را به رأی‌دهندگان داده‌ایم.

اظهارات قلیچداراوغلو به عنوان آمادگی حزب سوسیال دموکرات برای بحث درباره ائتلاف احتمالی با حزب عدالت و توسعه قلمداد می‌شود که ۴۰ درصد آراء‌ را به خود اختصاص داده است.

بر اساس قوانین، ابتدا به احمد داووداوغلو، به عنوان بزرگترین حزب پارلمان، فرصت تشکیل کابینه داده خواهد شد و پس از آن کلیچداراوغلو به عنوان حزب دوم از بخت تشکیل دولت برخوردار خواهد بود. فرآیند تشکیل دولت باید در ۴۵ روز پایان یابد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی