سایز متن   /

در روز یکشنبه ۳ خردادماه سال ۱۳۹۴ خورشیدی، اعضای مسلح پ‌ک‌ک در حمله‌‌یی علیه مواضع اعضای مسلح حدکا در مناطق خنیرە، کیلەشین، لولان و سەقەری، یک عضو حدکا به نام قادر کریمی اهل نقده کشته شد.
کمال خزری یکی از فرماندهان حدکا، درباره‌ی رویدادهای کوهستانهای مرزی کیله‌شین و خنیره، در گفتگو با وب‌سایت رسمی حدکا گفته: گریلاهای پ‌ک‌ک، حین درگیری لفظی، به اعضای حدکا هشدار دادند که مناطق مرزی، تنها مختص آنها بوده و باید منطقه را ترک و سلاح‌هایشان را نیز زمین بگذارند. اعضای مسلح پ‌ک‌ک در این منطقه به اعضای مسلح حدکا گفته‌اند: ما برای به دست‌آوردن مناطق مرزی، تاکنون صدها تن از بارزانی‌ها را کشته‌ایم و این مرزها، با خون گریلاهایمان فتح شده است.
طبق اظهارات خزری، سه تن از اعضای پ‌ک‌ک در منطقه که آنها را تهدید به مرگ کرده‌اند؛ اسامی آنها عبارت است از :عەنتەر، کاوە و خبات.
بهمن دهقان یکی دیگر از فرماندهان حدکا نیز به وب‌سایت رسمی حدکا گفته است: حدکا خواهان عدم درگیری و یافتن راه‌حل مسالمت‌آمیز بوده اما سران پ‌ک‌ک، به اعضای خود دستور آتش داده بود.
سه پیشمرگ زخمی به نامهای کریم خراپه‌ی پیرانشهری، حکمت نبی‌زاده‌ وجمال اسماعیلیکه هم‌اکنون در شهر اربیل مورد مداوا قرار می‌گیرند، می‌گویند: اعضای مسلح پ‌ک‌ک به قصد درگیری وارد منطقه‌ی تحت کنترل آنها شده و از هرگونه اقدام جهت حل مسالمت‌آمیز مشکلات پیش‌آمده خودداری کرده بودند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی