- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

قادری: عمل پ‌ک‌ک کردستیزانه و ضدارزشی بود.

چند روز بعد از محاصره دسته‌یی از نیروهای حزب دمکرات کردستان ایران(حدکا) توسط حزب ترکیه‌یی کارگران کردستان ترکیه در یک نطقه مرزی با ایران در داخل خاک اقلیم کردستان، خبرها از درگیری مسلحانه بین این دو حزب حکایت دارد. که نتیجه‌ی آن حمله‌ی پ‌ک‌ک به حدکا بود و براثر این تیراندازی و حمله، دو عضو حدکا هم کشته شدند.

سایت روداو از زبان «محمد صالح قادری» نماینده حزب دمکرات کردستان ایران در اربیل خبر داده که حمله‌ی نیروهای pkk به نیروهای این حزب در کِله شین صبح دیروز ۳ خردادماه ۹۴ سبب مرگ دو پیشمرگ این حزب شده است. قادری گفته پ‌ک‌ک یک حزب ترکیه‌یی است و آنها اجازه نخواهند داد با این اعمال کردستیزانه و ضدارزشی کدخدای مناطق مرزی ایران باشد.

دسته ای از نیروهای این حزب در منطقه ی کیله شین در کوهستان قندیل واقع در اقلیم کردستان عراق در صدد برپایی و تجدید پایگاه های قدیمی خود در این منطقه شدند که توسط نیروهای وابسته به حزب کارگران کردستان ترکیه (pkk) محاصره شدند. نیروهای pkk به حزب دمکرات کردستان اعلام کردند که با توجه به اینکه وارد منطقه ی تحت حفاظت آنها (منطقه ی میدیا) شده اند باید از آنها اجازه بگیرند و به آنها هشدار داد که حق ندارند در این مناطق حضور داشته باشند و از آن ها خواسته منطقه را تخلیه کنند.

حزب دمکرات کردستان ایران نیز اعلام کرد زیر فشار pkk نمی‌رود و از این منطقه عقب نشینی نمی‌کند.