سایز متن   /

وائل عبداللطیف نماینده پیشین مجلس عراق و قاضی دادگستری این کشور از احتمال شکاف بین احزاب کردستانی به دلیل سلطه خاندان بارزانی بر اقلیم کردستان خبر داد.

عبدالطیف در این باره گفته: انتظار می‌رود به دلیل ادامه سلطه مسعود بارزانی و خاندان او بر اقلیم کردستان بین احزاب کردستانی شکاف بیفتد و در صورت اعلام استقلال اقلیم، استان سلیمانیه نیز به اقلیمی مستقل تبدیل شود. پایه و اساس فدرالیسم در عراق اشتباه است و این فدرالیسم تنها به معنای تشکیل دولت فدرال و تقسیم قدرت و دارایی‌ها بین دولت مرکزی و حکومت‌های محلی یا استانداری‌ها است و این فدرالیسم در اقلیم کردستان نیز در قدرت مسعود بارزانی و خانواده او جلوه‌گر شده است.

وی با اشاره به اینکه مسعود بارزانی و نیچیروان بارزانی برادرزاده او و مسرور فرزند مسعود بارزانی نمی‌خواهند از منصب رئیس و نخست‌وزیر و سازمان امنیت اقلیم کردستان کنار روند، افزود: انحصار قدرت در دست خاندان بارزانی موجب می‌شود که دیگر احزاب کردستانی ازجمله حزب اتحادیه میهنی کردستان که بزرگ‌ترین حزب در اقلیم به شمار می‌رود و جلال طالبانی رهبر آن ‌که‌ شهرت بسیاری دارد، به جدایی از اقلیم کردستان روی‌آورند.

منیع: سکای پرس

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی