سایز متن   /

دمهات عگید سخنگوی پ‌ک‌ک در این باره گفته: حدکا از این مناطق برای نیاتی ناپسند استفاده می‌کرده و این موضوع برای ما کاملا آشکار است. طبق مشاهدات ما پیشمرگان حزب دمکرات اقدام به اخاذی از ساکنان منطقه می‌کردند. با توسل به زور و قطع مسیر کاسبکاران از آنها گمرکی اخذ می‌کردند. در این ارتباط به آنها هشدار داده شد که یا این نوع اقدامات را متوقف کنند یا از منطقه خارج شوند اما آنچه در عمل انجام دادند آشوبگری در این مناطق بود. به اعتقاد ما برخی گروههای و جریانات قصد دارند در این مقطع حساس میان کردها ایجاد مشکل و آشوب کنند.

شاخه‌ نظامی پ‌ک‌ک (ه‌پ‌گ) در مورد واقعه کِله‌شین بیانیه‌‌یی صادر کرد و گفت:«اخباری در مورد واقعه کِله‌شین که کاملا مشخص است از پیش برنامه‌ریزی شده و توسط برخی طرف‌ها و ارگان‌های رسانه‌ای کاملا تحریف شده، به هیچ‌وجه در راستای مقاصد پاک نیست.»

در بیانیه ه‌پ‌گ آمده که چندی پیش گروهی ۱۵ الی ۲۰ نفره از پیشمرگه‌های «حزب دموکرات کردستان ایران، حدکا» به منطقه «خنیره» آمد و به گریلاها گفته‌اند می‌خواهند وارد خاک شرق کردستان شوند و کمک‌های لازم برای عبور آن گروه انجام شده است. علی‌رغم این کمک‌ها به گروه پیشمرگه‌ها، آن گروه از مرز عبور نکردند و در نقطه‌‌یی در منطقه خنیره که محل استقرار پ‌ک‌ک است، مستقر شدند. »

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی