- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

اردوغان: PYD هم همچون PKK یک جریان تروریستی است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری HaberTurk ، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در خصوص وضعیت سوریه گفت: ما همواره عنوان کرده‌ایم که حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه برای ما به مانند حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) یک جریان تروریستی است. ما بر پایداری کوبانی همواره تاکید کردیم. در طول دوران درگیری کوبانی هیچ کسی در آن منطقه نمانده بود و تمام مردم کوبانی در کشور ما مهمان بودند.

اردوغان در ادامه تصریح کرد: اکنون چه کسانی در کوبانی هستند؟ نزدیک به ۶۰ هزار تن در کوبانی مستقر شده‌اند. آنان نیز افرادی هستند که از ترکیه به کوبانی بازگشته اند. سیاست‌های موجود در کوبانی برای تصفیه این مناطق از غیر کردها صورت گرفته است. در این مناطق دیگر عربی وجود ندارد. این اقدامات از عفرین شروع شده و در حال پیشروی به کوبانی و قامشلی است. هدف سیاسی در کردستان سوریه اتصال این مناطق به یکدیگر است.

وی در خصوص روند مذاکرات صلح گفت: هیئت امرالی در روند مذاکرات صلح صمیمیت خود را از دست داده است. هیئت حزب دموکراتیک خلق‌ها ماهیت روند مذاکرات صلح را قبول نمی‌کند. حزب دموکراتیک خلق‌ها اکنون در حال ایجاد مانع در روند مذاکرات صلح است.