سایز متن   /

مسعود بارزانی، رئیس منطقه خودمختار کردستان عراق در ابتدای تور اروپایی خود پس از دیدار با ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در بوداپست گفت: به لطف نیروهای کرد و کمک دوستان آنها در ائتلاف، ما ستون فقرات داعش را شکسته‌ایم.

گفتنی است مجارستان به تازگی به ائتلاف ضد داعش پیوسته و متعهد شده است تا حدود ۱۵۰ سرباز به اربیل اعزام کند.

سفر رسمی مسعود، بارزانی به بوداپست پس از سفر وی به واشنگتن و دیدار با باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا درباره تحولات عراق انجام شد. بارزانی با درخواست برای دریافت کمک‌های بشردوستانه بیشتر از آمریکا خواست تا نیروهای پیشمرگ را به صورت مستقیم و به دور از مداخله دولت مرکزی فدرال در بغداد مسلح کند.

بارزانی هشدار داد که اقلیم کردستان عراق هم اکنون با بیش از یک و نیم میلیون آواره خارجی و آواره داخلی رو به روست که از دست داعش گریخته‌اند.

در همین حال، نخست‌ وزیر مجارستان در کنفرانس خبری مشترک با رئیس اقلیم کردستان عراق بر حمایت کشورش از استقلال کردستان از عراق تاکید کرد و عنوان داشت که مردم کرد از “ملت‌های ظلم دیده” هستند.

در مقابل، مجلس اعلای اسلامی عراق تعجب خود را نسبت به موضع مجارستان که بر حمایت از استقلال کردستان عراق تاکید کرده است، ابراز و تاکید کرد که با طرح‌های تجزیه عراق و دامن زدن به درگیری‌های جدایی طلبانه در این کشور مخالف است.

مجلس اعلای اسلامی عراق در بیانیه‌‌یی اعلام کرد که از تمامیت ارضی و وحدت مردم عراق حمایت می‌کند و خواهان سازش فراگیر میان تمامی اقشار عراقی است تا عراق نقش مثبت خود را در منطقه و جهان مجددا ایفا کند.

در همین حال، کمیسیون روابط خارجه در پارلمان عراق خواهان اتخاذ تدابیری علیه مجارستان به دلیل مداخله‌اش در امور عراق شد.

خالد الاسدی، از اعضای این کمیسیون در گفتگویی مطبوعاتی تصریح کرد: وزارت خارجه‌ی عراق باید تدابیر لازم را علیه کسانی که به عراق توهین کرده و در امور داخلی آن مداخله می‌کنند، دنبال کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی