سایز متن   /

هزاران پیشمرگه آموزش دیده که اصالتاً از کوردهای سوریه هستند و ماهها تحت آموزش توسط نیروهای پیشمرگه اقلیم کردستان بوده‌اند؛ آماده‌ی بازگشت به مناطق کوردنشین سوریه هستند. اما حزب اتحاد دمکراتیک (PYD) ـ زیرشاخه‌ی پ‌ک‌ک در سوریه ـ گفته که هیچ نیروی نظامی بدون اجازه‌ی آنها حق ورود به این مناطق را ندارد.

این پیشمرگ‌های آموزش دیده که خود اصالتاً از کوردهای سوریه هستند؛ می‌گویند که در آینده‌یی نزدیک به شمال سوریه برخواهند گشت و کسی هم قادر نخواهد بود جلوی آنها را بگیرد. به گفته‌ی یکی از فرماندهان این نیرو، آنها به عنوان شاخه‌ی نظامی حزب دمکرات کردستان سوریه شناخته شده‌اند، اما سخنگوی این حزب می‌گوید این افراد تنها عضو این حزب نیستند و از تمامی احزاب سوریه‌اند.

نوری بریمو سخنگوی حزب دمکرات کردستان سوریه در این باره گفته: این نیرو شامل هزاران پیشمرگ است که بطور داوطلبانه به آن ملحق شده‌اند و بخشی از وزارت پیشمرگه محسوب می‌شوند. بخشی از این افراد که عضو این نیرو می‌شوند؛ از سیستم سربازی اجباری پ‌ی‌د فراری شده‌اند و به اینجا پناه آورده‌اند.

بریمو در ادامه گفته: ما هیچ تعهدی با شاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک در سوریه (ی‌پ‌گ) که به عنوان شاخه‌ی نظامی پ‌ی‌د شناخته می‌شود؛ نداریم چراکه نه ما می‌خواهیم نیروهایمان تحت کنترل آنها باشند و نه آنها خواهان همکاری با پیشمرگه هستند.

آلدار خلیل از سران پ‌ی‌د گفته به هیچ عنوان اجازه نخواهند داد نیروی پیشمرگه بدون اجازه‌ی آنها وارد سوریه شود.

خلیل سخنان بریمو را نیز در خصوص ملحق شدن اعضای ی‌‌پ‌گ به نیروی پیشمرگه تکذیب کرده و آنرا خواب و خیالی خوش عنوان کرده است.

منبع: هاولاتی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی