- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

وزارت پیشمرگه : توانایی معالجه زخمی‌ها را داریم.

وزارت پیشمرگه اعلام داشت؛ دلیل عدم اعزام زخمی‌های جنگ به خارج این است که این وزارت توانایی تداوی زخمی‌های جنگی را داشته و در صورت نیاز تیم‌های پزشکی خارجی را به اقلیم دعوت خواهند کرد.

دکتر شمال جبار یاور مدیرکل سازمان سلامت پیشمرگه اعلام داشت؛ از ابتدای درگیریها بخش زیادی از مجروحین جنگی را به خارج اعزام می‌کردیم اما درحال حاضر خود این توانایی را داریم که زخمی‌ها را در داخل کوردستان درمان کنیم و در صورت نیاز از تیم‌های پزشکی خارجی دعوت خواهیم کردتا به کوردستان بیایند.

وی افزود؛ هفته گذشته یک تیم از پزشکان ایرانی را به بیمارستان شورش دعوت کردیم و این تیم اقدام به تداوی تعدادی از نیروهای پیشمرگه زخمی نمودند و برای اعزام زخمی‌هایی که امکان درمان آنان در کوردستان وجود نداشته باشد کشورهای کمک کننده خود زخمی‌ها را انتخاب کرده و آنها را می‌پذیرند و اعزام آنان خارج از اختیارات وزارت پیشمرگه می‌باشد.

وی افزود؛ روش دیگر از اعزام نیروهای پیشمرگه زخمی به خارج برعهده وزارت پیشمرگه می‌باشد و هزینه‌های آن نیز برعهده این وزرات است اما به دلیل وجود بحران مالی کنونی این امر میسر نمی‌باشد.

طبق آمار ارائه شده تاکنون تعداد زخمیها بیش از ۶۶۰۰ نفر می‌باشد و همه آنها مورد معالجه قرار گرفته‌اند و اسامی کسانی که برای معالجه نیاز به اعزام به خارج دارند توسط کمیسیونی ویژه ثبت شده تا به خارج اعزام شوند.

منبع: سخنگو