- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

سفر فواد معصوم به تهران

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در درباره اولین سفر فواد معصوم رئیس‌جمهور عراق به تهران گفت: از آنجا که برخی رهبران سیاسی و مذهبی عراق نسبت به طرح اخیر کنگره آمریکا برای تقسیم عراق به سه بخش سنی‌نشین، کردنشین و شیعه‌نشین نگرانی‌هایی دارند، می‌کوشند تا از ظرفیت جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با طرح‌های توطئه‌گرانه آمریکا بهره ببرند.

هانی‌زاده اظهار داشت: تقسیم عراق به طور طبیعی مورد پذیرش طیف‌های سیاسی این کشور نیست اما برخی از رهبران اقلیم کردستان عراق فریب وعده‌های آمریکا را خورده و تصور می‌کنند اگر به جدایی از عراق تن دهند آینده روشنی را در پیش روی مردم این اقلیم به وجود خواهند آورد. به هیچ وجه آینده روشنی حتی برای اقلیم کردستان عراق خارج از چارچوب عراق واحد وجود نخواهد داشت. فواد معصوم با اینکه کرد است ولی مخالف تجزیه عراق است و تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا از ظرفیت‌های ایران برای مقابله با توطئه‌ها بهره ببرد ضمن اینکه از نقش تاثیرگذار تهران در ایجاد وفاق و همگرایی بین  مردم عراق و طیف‌های سیاسی این کشور به خوبی با اطلاع است.

سفر فواد معصوم به تهران منجر به خنثی شدن طرح‌های آمریکا علیه حاکمیت عراق خواهد شد. فواد معصوم در سفرش به تهران قطعاً از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر خواهد کرد اما این در حالی است که آمریکایی‌ها ارتباطات آشکار و پنهانی با گروهک داعش دارند و به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور عراق سعی می‌کند در حوزه نظامی از ظرفیت‌های ایران برای مقابله جدی با داعش استفاده کند.