- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

حسو: PDK در سوریه جایی ندارد.

غریب حسو نماینده‌ی حزب اتحاد دموکراتیک (پ‌ی‌د) از زیر شاخه‌های اقماری پ‌ک‌ک در شمال سوریه درباره‌ی وضعیت مناطق کوردنشین این کشور گفته: حزب دموکرات کردستان عراق (PDK) قادر نیست آنچه را که به دنبالش هست، در این مناطق محقق سازد، چراکه این خود تهدیدی برای این مناطق خواهد بود.

حسو شاخه‌ی وابسته به جریان بارزانی را به این متهم کرده که به مفاد قرارداد اربیل و دهوک عمل نکرده و معلوم نیست خواستار چیست و چی می‌خواهد؟

وی در ادامه افزود: موضع آنها در مقابل پ‌ی‌د موضعی ملی و صحیح نیست، چراکه خود آنها قادر به انجام هیچ کاری نیستند و برای توجیه ناتوانی‌هایشان، پ‌ی‌د را مقصر می‌خوانند که به آنها اجازه‌ی فعالیت نمی‌دهد.

حسو گفته: ENKS (جبهه‌ی ملی کوردستان سوریه) در واقع با خواست PDK تأسیس شده و از خانواده بارزانی فرمان می‌برد، اما نباید فراموش کرد که اینها افرادی سوریه هستند که خواستار انتقال تجربیات حزب دموکرات کردستان عراق به سوریه هستند؛ که کاملاً اشتباه است و اصلاً شدنی نیست.

این سرکرده پ‌ک‌ک به این نکته هم تأکید کرد که لزومی ندارد حزب دموکرات کردستان عراق در امور کوردهای سوریه مداخله کند چراکه موفق نخواهد شد.