- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

یامان: پ‌ک‌ک به اجبار از روند مذارکرات حمایت کرده است.

حسین یامان، نماینده شهر استانبول در انتخابات پارلمان ترکیه و عضو حزب عدالت و توسعه در خصوص مسئله کردهای ترکیه و روند مذاکرات گفته: پ‌ک‌ک به دلیل این که عبدالله اوجالان رهبر این حزب، خواهان حل و فصل معضل پ‌ک‌ک شده، به اجبار از روند مذاکرات حمایت کرده است. در واقع سران پ‌ک‌ک خواهان تجزیه ترکیه هستند نه حل و فصل مسئله کردها. حزب دموکراتیک خلق‌ها نیز در این مسیر تحت دستور کوه قندیل است. پ‌ک‌ک علی رغم خواسته عبدالله اوجالان خواستار حل و فصل معضل پ‌ک‌ک نیست و به اجبار اوجالان از این روند حمایت می کند.

وی در ادامه افزود: ورود حزب دموکراتیک خلق‌ها به صورت حزبی به انتخابات پارلمان ترکیه تصمیم پ‌ک‌ک بوده است. عبدالله اوجالان و حزب دموکراتیک خلق‌ها خواهان ورود نمایندگان مستقل به انتخابات ترکیه بودند در حالی که سران پ‌ک‌ک واقع در کوه قندیل هم حزب دموکراتیک خلق‌ها و هم امرالی را وادار به این تصمیم کرد.

یامان در پایان افزود: وارد شدن حزب دموکراتیک خلق‌ها به مجلس ترکیه یا عدم موفقیتش به روند مذاکرات صلح هیچ ارتباطی ندارد. زمانی که روند مذاکرات صلح شروع شد حزب دموکراتیک خلق‌ها در مجلس نبود که با عدم ورود این حزب به پارلمان ترکیه این روند به پایان برسد.