- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

پرچم فلسطین در فهرست نشانه‌های تروریستی پلیس سوئد

رسانه های محلی سوئدی گزارش دادند که پلیس این کشور پرچم فلسطین را در فهرست نشانه‌های تروریستی قرار داده است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری مهر ، شورای ملی تکنیکی پلیس سوئد در راستای افزایش آگاهی افسران پلیس این کشور فهرستی از سازمان های تروریستی و نشانه‌های آنها تهیه کرده که براساس گزارش‌ها پرچم فلسطین نیز در میان آنهاست.

فهرست هشدار تروریستی در سوئد زمانی رسانه‌یی شد که مقامات این کشور این فهرست را در اختیار دبیرستان‌های منطقه «اور برو» قرار دادند، منطقه‌یی که بسیاری از جوانانش در ماه‌های اخیر برای عضویت در داعش به سوریه و عراق سفر کرده‌اند.

«یوهان هاسینگ» رئیس شورای ملی تکنیکی پلیس سوئد گفته است: ما متعاقبا درباره اینکه این نشانه، همزمان پرچم کشور فلسطین نیز هست، برای افسران‌مان شفاف سازی خواهیم کرد؛ ما این فهرست را برای آموزش‌های داخلی استفاده می‌کردیم ولی احتمال دارد که متنی مکتوب نیز برای توضیح و شفاف‌سازی آن در اختیار آنها قرار دهیم.

این خبر در حالی اعلام می شود که دولت سوئد به طور رسمی کشور فلسطین را در سال ۲۰۰۴ و به عنوان یکصد و سی و پنجمین کشور جهان و اولین کشور اروپایی به رسمیت شناخت.

بیشتر کشورهای اروپایی و آمریکا تاکنون موضع رسمی خود را در قبال به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام نکرده‌اند اما برخی از کشورهای اتحادیه اروپا از جمله لهستان، مجارستان و اسلواکی پیش از پیوستن به این اتحادیه فلسطین را به رسمیت شناخته بودند.

آنچه همیشه به عنوان یک موضوع مهم درخصوص موضع کشورهای اروپایی و آمریکایی در قبال تروریسم و تعریف آنها از این اصطلاح، رفتار دوگانه‌ی آنها بوده است. چراکه کشورهای اروپایی و آمریکایی بیشتر در راستای منافع خود به این نامگذاری‌ها می‌پردازند و بسیارند احزاب، سازمان‌ها و گروههای سیاسی و نظامی در منطقه که در لیست سیاه این کشورها قرار دارند؛ اما روابط پشت‌پرده با آنها مستمر بوده و در راستای منافع و اهداف خود از آنها استفاده می‌کنند آنهم با ناامن‌کردن منطقه توسط این گروه و سازمان‌ها.