سایز متن   /

هیوا عثمان، تحلیلگر مسائل کُردها و عراق درباره نقش کردها در تقابلات منطقه:« این مسائل ژئوپلیتیک است که تصمیم‌گیری کردها را دیکته می‌کند. تأثیرپذیری کردها از تفاوت‌های ژئوپلیتیک نیز قابل‌درک است زیرا حزب دموکرات کردستان عراق در مناطق هم‌مرز با سوریه، ترکیه و داعش حضور دارد و اتحادیه میهنی در مرزهای ایران و نزدیک به دولت مرکزی عراق.اتحادیه میهنی در مرزهای ترکیه حضور ندارد. بزرگ‌ترین چالش کردها ادامه اقداماتی است که تاکنون برای ایجاد تعادل و توازن انجام داده‌اند. چیزی که نباید در مورد اقلیم کردستان و به‌طور کل کُردها فراموش کرد این است که آن‌ها در اصل بخشی از تقابل ایدئولوژیک و فرقه‌ای در منطقه نیستند.»

فرصت صوفی، نماینده حزب دموکرات کردستان(عراق) در پارلمان اقلیم کردستان:« تقابل بزرگی در منطقه در جریان است و هیچ‌کس از شراره آتش آن ایمن نخواهد بود و ممکن است تحت‌فشارهای منطقه‌ای، تفرقه موجود میان کردها، آن‌ها را وارد این تقابل کند.»

مثنی امین، نماینده حزب اتحاد اسلامی کردستان(عراق) در مجلس عراق:« اگر تقابلات به اوج برسد و به سوی قطبی شدن بیشتر سوق پیدا کند، ممکن است کردها مجبور شوند به بخشی از این تقابل تبدیل شوند که در آن صورت کردها از آن بهره‌ای نخواهند برد.»

سعدی احمد پیره، عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی:« ما در کردستان کوچک‌تر از همسایگان خود هستیم و نمی‌توانیم آن‌ها را نادیده بگیریم. اما چون هرگونه تقابل و کشمکش فرصت‌هایی را نیز پدید می‌آورد، کردها باید از این فرصت‌های فراهم‌شده استفاده کنند.»

منبع: المانیتور

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی