سایز متن   /

دیروزشنبە ( ۱۲ اردیبهشت) استفن هارپر، نخست وزیر کانادا بە همراه وزیر دفاع و وزیر توسعە انسانی و برخی دیگر از مقامات این کشور پس از سفر بە بغداد و دیدار با حیدر العبادی نخست وزیر عراق، وارد فردگاه بین المللی اربیل شدە و از سوی مسعود بارزانی، رئیس و نیچروان بارزانی نخست وزیر و مصطفی سید قادر وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان مورد استقبال قرار گرفت.

هارپر در این سفر با مقامات اقلیم کردستان دربارە راهکارهای مقابلە با داعش و اوضاع منطقە گفتگو کردە و مقامات اقلیم مشروحی از وضعیت میدانی جبهەهای جنگ نیروهای پیشمرگ با داعش و ملزومات نیروهای پیشمرگ در این جنگ و همچنین وضعیت آوارگان اقلیم را ارائە کردند.

پس از انجام گفتگوها استفن هارپر و هیئت همراه مستقیما از محور جنگی خازر در اقلیم کردستان بازدید کردە و توسط روژ نوری شاویس فرماندە محور خازر از وضعیت جنگی این محور مطلع شدند.

کانادا بە طور فعالانە در جنگ با داعش مشارکت داشتە و اولین کشوری بود کە ربوتهای مین یاب را بە نیرهای پیشمرگ تحویل داد. در حال حاضر ۶۹ نیروی نظامی کانادا مشغول آمزش نظامی بە نیروهای پیشمرگ اقلیم بودە و یکی از نیروهای کانادا در اقلیم در این آموزش ها کشتە شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی