سایز متن   /

به دنبال توافقنامه‌یی که اوایل امسال بین دو طرف امضا شد و بر اساس آن دولت مرکزی در مقابل دریافت بخشی از نفت تولید شده در کردستان، حقوق کارمندان منطقه کردستان را پرداخت می کند، وزارت نفت عراق اعلام کرد مقادیر نفت دریافتی از کردستانا فزایش یافته و به چهارصد و چهل و هشت هزار بشکه در روز رسیده است.
عادل عبدالمهدی وزیر نفت عراق گفت: نفتی که از کردستان دریافت می کنیم بیشتر شده و در مقایسه با ماه های اول و دوم توافقنامه افزایش یافته است به گونه ای که اکنون حدود چهارصد و چهل و هشت هزار بشکه در به صورت میانگین دریافت می کنیم و تلاش می کنیم میانگین سالانه نفت دریافتی از کردستان را به پانصد و پنجاه هزار بشکه در روز برسانیم.
نشانه های حل و فصل بحران نفتی بین بغداد و اربیل پس از سفر حیدر العبادی نخست وزیر عراق به اربیل و دیدار با مسئولان کرد، پدیدار شد. مسئولان دولت فدرال بغداد می گویند اوضاع نفتی در کشور خوب است و با وجود چالش های امنیتی و توقف پالایشگاه بیجی، تولید در حال افزایش است.
هاشم الهاشمی عضو کمیته مذاکرات گفت: اوضاع تولید نفت در عراق با وجود همه چالش های پیش رو، خوب است و هیچ نگرانی در خصوص بخش های مختلف سرمایه گذاری های نفتی وجود ندارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی