سایز متن   /

اخیراً دوران کالکان از سران پ‌ک‌ک از نحوه حکمرانی در اقلیم کردستان انتقاد کرد و از نحوه حکمرانی در اقلیم کردستان عراق گفته که می‌بایست تمرکزگرایی در اقلیم کردستان از میان برداشته‌شده و سیستم حکمرانی حاضر که محصول توافق میان حزب دمکرات کردستان (پارتی) و اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) است، به‌هیچ‌وجه مناسب اقلیم کردستان نیست. این سخنان وی واکنش‌های بسیاری را در اقلیم کردستان به دنبال داشت.

در واکنش به سخنان کالکان، جعفر ابراهیم معاون ریاست پارلمان با صدور اطلاعیه‌‌یی اعلام کرد که پارلمان اقلیم سخنان وی را به‌عنوان نظر کلی پ‌ک‌ک محسوب نمی‌کند و به همین دلیل رئیس پارلمان واکنشی به این سخنان نشان نداده و وقت خود را در این مورد هدر نمی‌دهد.

وی در این اطلاعیه آورده است که صدور این اطلاعیه تنها به دلیل تنویر افکار عمومی اقلیم کردستان صورت گرفته و تأکید می‌کند که سخنان کالکان هرگز نظری علمی و تخصصی درباره‌ی سیستم حکمرانی محسوب نشده و وی دانش و علم کافی در این مورد ندارد و تنها هدف این سخنان، ایجاد تفرقه در میان طیف‌ها و قشرهای مختلف اقلیم کردستان است.

وی همچنین اطلاعات کالکان از اوضاع و شرایط واقعی اقلیم کردستان را اشتباه‌ و ناقص دانسته و بر نادرستی سخنان وی تأکید می‌کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی