سایز متن   /

ساعت ۱۷ و ۴۵ دقیقە روز جمعە ۲۸ فروردین / ۱۷ آوریل در نزدیکی کنسولگری آمریکا، یک خودرو بمب گذاری شدە در منطقە عنکاوە اربیل منفجر شد که داعش مسؤلیت آنرا بر عهدە گرفت. بر اساس گزارش‌های غیررسمی، یک خودروی بمب گذاری شدە هیوندای سوناتا توسط یک عامل انتحاری قصد نزدیک شدن بە کنسولگری آمریکا در منطقە مسیحی نشین عنکاوە در اربیل را داشتە کە با اطلاع ماموران امنیتی و هدف قرار دادن آن، عامل انتحاری خودرو را پیش از رسیدن بە ساختمان کنسولگری منفجر کردە است.

مسئولین پزشکی اربیل اعلام کردند کە در این انفجار تروریستی کە از طریق یک خودرو بمب‌گذاری انجام شدە است ۳ تن کشتە و ۱۳ تن دیگر مجروح شدەاند.

مسئول ادارە بهداشت اربیل اعلام کرد کە در میان زخمی‌های این انفجار، یک معلم آمریکایی و یک شهروند ترک دیدە می‌شود و همە زخمی‌ها غیرنظامی هستند.

هدف این انفجار کە از طریق یک خودروی بمب‌گذاری شدە در منطقە مسیحی نشین عنکاوە در اربیل انجام شد، کنسولگری آمریکا بودە است و بنا بە گزارش کانال تلویزیونی روداو مأموران امنیتی اف. بی. آی و سی. آی. ای در محل انفجار آمادە شدە و مشغول انجام تحقیقات هستند.

کریم سنجاری وزیر داخلی اقلیم کردستان در محل انفجار حضور یافتە و شورای امنیت اقلیم کردستان نیز اعلام کردە کە در اطلاعیەای اطلاعات لازم را برای افکار عمومی اعلام می‌کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی