- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

اردوغان: پ‌ک‌ک باردیگر به روند مذاکرات صلح حمله کرد. 

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به حمله اخیر نیروهای مسلح پ‌ک‌ک به ارتش این کشور گفت:« حملاتی که به سربازان ترکیه در منطقه آگری شده است در واقع حمله به صلح و روند مذاکرات صلح است. این حملات را به شدت محکوم می کنیم.»

وی در ادامه اظهارات خود عنوان کرد: بر اساس گزارشهایی رسیده، ۲۵ عضو مسلح پ‌ک‌ک با سربازان ارتش ترکیه درگیر شده‌اند. اگر پ‌ک‌: از دموکراسی، حقوق انسانی و آزادی سخن می‌راند؛ باید بداند که راه این حقوق از مبارزه مسلحانه نمی‌گذرد. رسیدن به این مولفه‌ها در صندوق رأی نهفته است.

ناجی بوستانچی، رئیس فراکسیون حزب عدالت و توسعه در مجلس ترکیه نیز با اشاره به درگیری منطقه آگری گفت: روند مذاکرات صلح در شرایطی قرار دارد که بی نهایت حساس است. پ‌ک‌ک که از حل و فصل مسائل ترکیه راضی نیست تلاش می‌کند تا عصبانیت و خشونت جامعه ترکیه را تحریک کند.

وی افزود: این درگیری ها به صورت سیستماتیک طراحی شده است. در واقع هدف این درگیری‌ها خرابکاری در روند مذاکرات صلح ترکیه است. در شرایط موجود همه باید آرامش خود را حفظ کرده و در برخورد با این گونه اقدامات بسیار هوشمندانه رفتار کنند.