سایز متن   /

پس از درگیری‌های اخیر پ‌ک‌ک با ارتش ترکیه در استان آگری و کشته‌ شدن ۵ عضو این گروه و زخمی شدن یک تن دیگر توسط ارتش ترکیه، این کشور را تهدید به جنگی گسترده‌تر کرده و گفته که انتقام کشته‌های خود را خواهد گرفت.

این در حالیست که ستاد فرماندهی ارتش ترکیه در بیانیه‌یی پ‌ک‌ک را متهم کرده بود که به یکی از پایگاه‌های ارتش در منطقه آگری حمله کرده که در نتیجه‌ی آن ۴ سرباز زخمی شده‌اند. ترکیه این اقدام پ‌ک‌ک را ضربه‌یی به روند مذاکرات خوانده و با اعضای مسلح این گروه در منطقه وارد جنگی گسترده شده است.

البته پ‌ک‌ک تاکنون فقط به اسم جزمی بوداک اشاره کرده که در این درگیری‌ها کشته شده و گفته می‌شود از سران حزب وابسته به پ‌ک‌ک و رؤسای این شهر بوده است. پ‌ک‌ک این اقدام ترکیه را راهی برای برون رفت از بحران انتخاباتی قلمداد کرده و گفته ترکیه با این اقدامات درصدد تغییر نتایج انتخابات به نفع خود است.

این گروه در پایان گفته در مقابل این اقدامات ساکت نخواهند نشست و پاسخ زیاده‌روی‌های حزب عدالت و توسعه را خواهند داد.

گفتنی است از ماهها قبل بحث خلع‌سلاح پ‌ک‌ک در رسانه‌ها منتشر شده که با دستور مستقیم اوجالان در نوروز امسال قطعی شد، اما سران این گروه تاکنون این جواب مثبتی به این خواست اوجالان نداده‌اند و در مواردی شبیه این، خلاف دستور و خواست‌های وی عمل کرده‌اند.

منبع: روداونت

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی