سایز متن   /

جمیل بایک از سران پ‌ک‌ک در گفتگو با دو شبکه تلویزیونی “NDR” و “WDR” در آلمان در خصوص پروژه آشتی در ترکیه و جنگ طولانی مدت پ‌ک‌ک با ترکیه گفت: دیگر نمی‌خواهیم جنگ با ترکیه را ادامه دهیم و ما می‌گوییم جنگ را باید متوقف کرد چرا که هیچ چیزی با جنگ به دست نمی‌آید.

وی در این گفتگو تلویزیونی به خاطر اقدامات خشونت‌آمیزی که در سالهای دهه ۹۰ میلادی در کشور آلمان توسط اعضای این گروه و به دستور مستقیم سران آن صورت گرفته، ازمردم این کشور عذر‌خواهی کرد و گفت: این اتفاقات دیگر تکرار نمی‌شود.

پ‌ک‌ک در دهه‌ی ۹۰ میلادی، چندین عضو اصلی خود را که در پست‌های کلیدی فعالیت داشتند و بعدها به دلایل گوناگونی از جمله خط مشی منحرف این گروه، از آن جدا و به کشورهای اروپایی از جمله آلمان گریختند؛ توسط اعضای پ‌ک‌ک و به دستور مستقیم سران آن، به شیوه‌های مختلف به قتل رسیدند و صدایشان ساکت شد.

در تاریخ پ‌ک‌ک افراد زیادی بوده‌اند که به دلایل مختلف حذف فیزیکی شده‌اند و عمده دلیل آن هم مخالفت با راهکارهای اشتباه سران این گروه بوده است. از جمله‌ی‌ این افراد می‌توان به کورجمال، ناصر، گولان، کمال سور، کانی، هوگر و … اشاره کرد که هرکدام با روشی خاص از جنس خشونت و شدت بخاطر افکار متفاوت و مخالفت با سران آن و از همه مهمتر جدا شدن از این گروه، به قتل رسیده‌اند.

گفتنی است در پ‌ک‌ک حق استعفا برای هیچ کس وجود ندارد و هرکس خواهان جداشدن از این گروه باشد، باید مخفیانه فرار کند و اگر در حین فرار توسط اعضای این گروه رؤیت شود، بلافاصله هدف گلوله قرار می‌گیرد و در همان مکان دفن می‌شود. از سوی دیگر مخالف و یا انتقاد از افکار گروه که همان شیوه‌ی تفکر عبدالله اوجالان رهبر زندانی این گروه است، مساوی است با حذف شدن از نوع فیزیکی و در برخی موارد هم ترور شخصیتی خواهد بود.

وزارت کشور آلمان در سال ۱۹۹۳ تمامی فعالیتهای پ‌ک‌ک و رسانه‌های وابسته به این حزب را در آلمان ممنوع اعلام کرد و آلمان این حزب در لیست تروریست خود قرار داده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی