سایز متن   /

خانواده‌یی از شهر کلار اقلیم کوردستان پ‌ک‌ک را متهم کرده‌اند که دختر ۱۵ ساله‌اشان را دزدیده و به کوهستان قندیل منتقل کرده‌اند. این خانواده در دادگاه کلار، از پ‌ک‌ک در این خصوص شکایت کرده‌اند.

یوسف نادر دایی این دختر در این باره به باس‌نیوز گفته پس از اینکه خواهرزاده‌ ۱۵ ساله‌ام (سناریا محمد رشید) که دانش‌آموز سال سوم راهنمایی است؛ ناپدید شد، در تاریخ ۴/۳/۲۰۱۵ مطمئن شدیم که پ‌ک‌ک این دختر را به قندیل منتقل کرده است، چراکه مدتی پیش وی را با خود به مقرّ برده بودند و از آن پس این دختر به خانه برنگشت، اما اعضای پ‌ک‌ک اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند تا اینکه اخیراً مطمئن شدیم از طریق مقرّ به کوهستان قندیل منتقل شده است.

دایی این دختر گفته روزی که اعضای این گروه با سناریا ارتباط برقرار کردند؛ پدر و مادرش خانه نبودند و به بهانه‌ی برادرش که سال گذشته او را نیز در سن ۱۷ سالگی ربوده و به قندیل منتقل کرده بودند؛ به مقّر فرا خوانده و بعد هم به قندیل منتقل کردند.
بنا به اظهارات یوسف نادر دایی این دختر، بعد از رفت‌وآمدهای بسیار، قادر به دیدن وی در قندیل شده‌اند که البته قبل از آن حضور وی در آنجا تکذیب می‌شود. نادر می‌گوید:« پ‌ک‌ک که اینهمه از احترام، آزادی و حقوق زنان می‌گوید، نمونه‌ی کوچکی از آنرا در قندیل ندیدم و حتی به خواهرزاده‌ام آنقدر بی‌احترامی کرده بودند که خواسته بوده خود را بسوزاند، اما به وی گفته‌اند که نفت در فلان مکان است می‌توانید بروید و آنجا خود را بسوزانی!»

در همین راستا، گروهی از خانواده‌هایی که بچه‌هایشان توسط پ‌ک‌ک اغفال و به قندیل منتقل شده‌اند با کمک و همکاری گروهی از فعالان مدنی و سیاسی شهر کلار، نامه‌یی به پارلمان کوردستان نوشته که در آن از دزدیدن و اغفال شماری از نوجوانان این منطقه توسط پ‌ک‌ک بحث شده و از حکومت خواسته‌اند تا جلوی این رفتار ناشایست را بگیرد که بچه‌ها و نوجوانان را به منظور خدمت به حزب و سوءاستفاده از آنها بکار می‌گیرند.

لازم به ذکر است که پ‌ک‌ک تاکنون بارها از سوی نهادها و گروههای فعال در عرصه‌ی حقوق بشر و کودکان بخاطر این موضوع متهم شده است، هرچند پ‌ک‌ک در مقابل آن اتهامات را پوچ خوانده، اما مدارک و شواهد بساری در این زمینه وجود دارد که نمونه‌ی فوق یکی از آنهاست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی