- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

دومین نمایشگاه مجسمه

دومین نمایشگاه مجسمه آثار استاد هادی ضیاءالدینی در سالروز بمباران شیمیایی حلبچه و گرامیداشت شهدای این شهر در محل گالری سوره پردیس سینمای بهمن سنندج افتتاح شد.

در این نمایشگاه که ساعت ۱۷ روز دوشنبه ۲۵ اسفند ماه ۹۳ به مناسبت سالروز بمباران شیمایی حلبچه افتتاح شد تعداد ۳۰ اثر از آثار حجمی استاد هادی ضیاء الدینی در معرض نمایش علاقه مندان قرار گرفته است.

این نمایشگاه که دومین نمایشگاه آثار مجسمه ای استاد هادی ضیاء الدینی در سنندج است آثاری با موضوع حلبچه، کوبانی، شنگال، پرتره زنان ومردان کرد و مفاهیم متعالی ایثار، شهادت، عشق و خود شناسی به چشم می خورد.

استاد “هادی ضیاء الدینی” سال ۱۳۳۵ در سنندج و محله « جور آباد » و در خانواده ای اهل شعر و عرفان بدنیا آمد.

قبل از دبستان به نقاشی می پردازد و بعد ازدوره ابتدائی اولین گام ها را در مجسمه سازی برداشته و این دو را با رنج فراوان و بدون آموزش و کلاسی آکادمیک همزمان پیش می برد . سال ۱۳۵۶ وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شده و زیر نظر  اولین استاد خود« هانیبال الخاص » با ارزشهای طراحی آشنا  شده است.

وی در سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ درجه یک هنر (دکتری ) گردیده و به عنوان یکی از مفاخر بزرگ هنر کردستان از جایگاه والایی در بین مردم کردستان برخوردار است.

این استاد توانمند کردستان از سال ۱۳۵۴ تا کنون بیش از ۳۹ نمایشگاه انفرادی را در سنندج برگزار کرده است، همچنین برگزاری نمایشگاه های متعدد داخلی را در شهرهای تهران، سنندج، اصفهان، تبریز، ایلام، همدان، مهاباد، سقز، مریوان، بانه، قشم، چابهار، کرمانشاه، اشنویه، بیجار، دیواندره در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است.

استاد هادی ضیاء الدینی نمایشگاه های متعددی را از آثار هنری خود نیز در خارج از ایران از جمله چین، واشنگتن (ایالات متحده آمریکا)، لندن، برن (سویس)، مارتینی (سویس) ،ژنو(سویس) ،قرقیزستان ،قزاقستان ،ازبکستان ،کویت ،سلیمانیه کردستان عراق،اربیل ،حلبچه و سوریه برپا کرده اند.

از موفقیت های این استاد برجسته نقاشی و پیکره ساز توانمند کشور می توان به برگزیده در چهارمین بی ینال (دوسالانه) نقاشی ایران (موزه هنرهای معاصر تهران ۱۳۷۶) برگزیده اولین بی ینال (دوسالانه) بین المللی طراحی ایران (موزه هنرهای معاصر تهران ۱۳۷۸) منتخب اولین جشنواره هنرهای تجسمی اصفهان و دریافت دیپلم افتخار در زمینه مجسمه سازی ۱۳۶۷ اشاره کرد.

دومین نمایشگاه مجسمه های استاد ضیاء الدینی از ۲۵ اسفند ماه ۹۳ لغایت ۴ فروردین ۹۴ در دو نوبت صبح وعصر از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۶ الی ۲۰ آماده بازدید علاقه مندان است.