- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

آکدوغان:پیروزی AKP در انتخابات، به معنی ادامه مذاکرات است.

یالچین آکدوغان، معاون نخست وزیری ترکیه درباره روند مذاکرات با پ‌ک‌ک و خلع‌سلاح این گروه در نوروز پیش روی گفته: به مرحله حساسی در مذاکرات رسیده‌ایم. مسئله کردها در ترکیه باعث عدم پیشرفت کشورو درگیری در جامعه ترکیه وکشته شدن ۴۴هزار نفر و هزینه ۱۰۰ میلیارد دلاری شده است. ما برای حل و فصل تمام این مشکلات با جسارت و قاطعیت در این راه قدم گذاشتیم.

آکدوغان در ادامه افزود: انتخابات پارلمان ترکیه برای آینده کشور از اهمیت فراوانی برخوردار است. اگر حزب عدالت و توسعه در اقتدار بماند روند مذاکرات باقی خواهد ماند و قانون اساسی جدید شکل خواهد گرفت. اگر حزب عدالت و توسعه بر سر قدرت نباشد، روند مذاکرات نیز از بین خواهد رفت. زمانی که ما در سال ۲۰۰۵ این روند را آغاز کردیم هیچ کدام از کسانی که اکنون خود را صاحب روند مذاکرات می دانند در مجلس هم نبودند، صاحب روند مذاکرات حزب عدالت و توسعه است.
لازم به ذکر است که به عقیده‌ی سیاستمداران و صاحب‌نظران این حوزه، باردیگر حزب عدالت و توسعه برای کسب آرای کوردها، وارد میدان شده و از پارامتر مذاکره به نفع خود استفاده می‌کند. گفته می شود پیام نوروزی عبدالله اوجالان رهبر زندانی پ‌ک‌ک هم خود بخشی از این سناریو است که در راستای کسب آرای بیشتر برای حزب عدالت و توسعه برنامه‌ریزی شده است.

منبع: خبرگزاری آناتولی