سایز متن   /

هیئت اعزامی که به منظور انتقال معلومات نشست این هیئت با مقامات دولت ترکیه به سران پ‌ک‌ک راهی قندیل شده‌ بودند؛ پس از بازگشت راهی جزیره امرالی شده‌اند تا برای شنیدن و دریافت آخرین صحبت‌های عبدالله اوجالان رهبر این گروه در راستای خلع‌سلاح پ‌ک‌ک در نورزوی امسال، اقدام کنند.
به گزارش روزنامه صباح، هیئت حزب دموکراتیک خلق‌ها به صورت گسترده شامل، “پروین بولدان” رئیس فراکسیون حزب دموکراتیک خلق‌ها در مجلس ترکیه، “ادریس بالوکن”، نماینده شهر بینگول از حزب دموکراتیک خلق‌ها و رئیس فراکسیون حزب، “سری ثریا اوندر” نماینده شهر استانبول در مجلس ترکیه از حزب دموکراتیک خلق‌ها، “خطیب دجله” رئیس مشترک کنگره جوامع دموکراتیک (DTK) و “جیران باغری یانیک” عضو حرکت دموکراتیک و آزادی زنان کرد ترکیه برای دیدار با عبدالله اوجالان و بررسی تحولات اخیر روند مذاکرات صلح و بیانیه مشترک ۲۸ فوریه ۲۰۱۵ عازم جزیره امرالی شدند.لازم به ذکر است، این سفر بلافاصله پس از بازگشت پروین بولدان و جیران باغری یانیک از کوه قندیل صورت گرفت. در این سفر اعضای هیئت ناظر، هیئت حزب دموکراتیک خلق‌ها را همراهی نکرده است. بر اساس اخبار منتشر شده، بعد از این دیدار تا فرا رسیدن عید نوروز یک بار دیگر نیز هیئت امرالی با عبدالله اوجالان دیدار خواهند کرد که در آن دیدار احتمال حضور هیئت ناظر وجود دارد. هنوز در خصوص جزئیات این سفر اطلاعات بیشتر منتشر نشده است.
این روزها دیدا‌رهای فشردەای میان آنکارا، قندیل و امرالی در جریان است. حزب دمکراتیک خلق‌ها و کنگره جامعه دمکراتیک نیز بازوی سیاسی پ‌ک‌ک در این روند محسوب می شود.
انتظار می رود این هیأت در بازگشت از امرالی پیام نوروزی اوجالان را بهمراه بیاورد، پیامی که به احتمال زیاد در مراسم بزرگ نوروزی در شهر آمد اعلام خواهد شد.

گفتنی است عبدالله اوجالان روز ۲۸ فوریه دستور داده بود تا پ‌ک‌ک با برگزاری کنگره‌یی، موضوع زمین گذاشتن سلاح‌ها را به بحث بگذارند و راهکار مناسبی بیابند؛ اما سران پ‌ک‌ک با این دستور اوجالان مخالفت کرده و خواستار برداشتن گام‌های جدی و مناسب از سوی دولت ترکیه هستند و مقامات این کشور را به وقت‌کشی متهم می‌کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی