سایز متن   /

تانر یلدیز، وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه در یک برنامه زنده تلویزیونی در خصوص عملیات اکتشاف نفت در اطراف کوه قندیل اعلام کرد: توافقات و تمام اقدامات آغازین برای اکتشاف نفت در اطراف کوه قندیل از ماهها قبل به اتمام رسیده است. این مسئله یکی از نتایج اقتصادی – سیاسی روند مذاکرات است. در ۶ بلوک عراق توافقات در خصوص اکتشاف نفت توسط ترکیه صورت گرفته و ترکیه اجازه اکتشاف نفت در این مناطق را دارد. ما قبلا نیز در دامنه های کوه قندیل به اکتشافات نفت دست زده بودیم، تصمیم به آغاز عملیات اکتشاف نفت در “چومان” و “هیندیرین” تصمیمی نیست که به تازگی گرفته شده باشد. ما توافق انجام این عملیات را ۱۵ ماه پیشتر امضا کرده ایم.

یلدیز تصریح کرد: کوه قندیل که در سابق برای ما به عنوان یک تهدید بود اکنون به یک فرصت تبدیل شده است. من این فرصت را هم از لحاظ انرژی و هم از لحاظ سیاسی ارزیابی می کنم.

در حال حاضر ۶ بلوک موجود در خاک عراق بر اساس قراردادهای صورت گرفته به ترکیه تعلق دارد، ولی ما آماده همکاری و مشارکت با سایر شرکت ها و کشورها نیز هستیم. یکی از ۶ بلوک موجود است. ما تهدیدات و خطراتی که از کوه قندیل متوجه ترکیه شده بود را پشت سر گذاشته ایم. اکنون فرصت آن است که از ثمرات و عایدات کوه قندیل استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری اخلاص

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی