سایز متن   /

برا ساس اخبار منتشره، داعش در دو روز اخیر حملات گسترده‌ای را در منطقه سری کانی علیه شاخه‌ی نظامی پ‌ک‌ک در شمال سوریه موسوم به ی پ‌گ آغاز کرده است. خبرگزاری های مختلف از تلفان زیاد نیروهای ی‌پ‌گ خبر می‌دهند و داعش اعلام کرده است تپه استراتژیکی را در ۵ کیلومتری تل شعیر از کنترل ی‌پ‌گ خارج کرده است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از ملیت، بر اساس اخبار منتشر شده، نیروهای دولت اسلامی عراق و شام (داعش) در حمله‌ای گسترده به منطقه “سرکانی” سوریه در نزدیکی مرز جیلان پینار استان اروفا وارد درگیری بسیار شدیدی با نیروهایYPG، شده اند. گفته می‌شود این درگیری به قدری شدید است که نیروهای کمکی YPG از مناطق قامشلو و عامودا به محل درگیری اعزام شده است.

نهاد نظارت بر حقوق بشر سوریه در اظهار نظری عنوان کرده است در این درگیری ها ده‌ها نفر از هر دو طرف کشته شده اند. در نتیجه این درگیری ها تقریبا تمام غیر نظامیان قامشلو، محل زندگی خود را ترک کرده‌اند. یکی از فرماندهان PYD نیز اخبار منتشر شده در خصوص این درگیری را تایید کرده است.

منطقه سری کانی از مناطق وابسته به حسکه سوریه است که از سال ۲۰۱۳ شاهد درگیری های شدید میان ی‌پ‌گ و دولت اسلامی عراق و شام (داعش) بوده است، این منطقه اکنون تحت کنترل نیروهای PYD  (زیرشاخه پ‌ک‌ک در سوریه) قرار دارد.

منابع محلی گزارش کرده‌اند که داعش لحظه به لحظه به سری کانی نزدیک می شود. خبرها حاکی از آن است که بیش از ۴۵ تن از نیروهای ی‌پ‌گ در این منطقه کشته شده‌اند و تلفات رو به افزایش است.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی