سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از روزنامه زمان، دنگیرمیرمحمدفرات، از اعضای موسس حزب عدالت و توسعه و نامزد کنونی حزب دموکراتیک خلق‌ها(HDP) ـ شاخه‌ی شهری پ‌ک‌ک در ترکیه ـ در انتخابات ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه اعلام کرد: تلاش برای کسب ۴۰۰ کرسی مجلس توسط رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه برای حزب عدالت و توسعه، محروم کردن ملت ترکیه از دموکراسی است. دلیل عضویت من در حزب دموکراتیک خلق‌ها نیز از این تهدید نشات گرفته است. اظهارات اردوغان در خصوص کوبانی محبوبیت AKP در مناطق کردنشین ترکیه را کم کرد. مواضع رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در مورد رخدادهای کوبانی باعث شده است که آرای حزب عدالت و توسعه درمیان کردهای ترکیه ریزش کند.

فرات در ادامه گفته: علوی‌های ترکیه که امید خود را به حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از دست داده‌اند نیز جذب حزب دموکراتیک خلق‌ها خواهند شد. هدف در حال حاضر نه تنها کسب حدنصاب انتخابات بلکه رسیدن به ۱۵ درصد آراء است.

وی افزود: اکثر شهروندان کردی که به حزب عدالت و توسعه رای می دهند، از قشر مذهبی یا محافظه کاران کُرد ترکیه هستند. حزب دموکراتیک خلق‌ها برای جذب این عده به سمت خود در انتخابات پیش‌رو اقداماتی انجام داده است که نامزد شدن مفتی دیاربکر از حزب دموکراتیک خلق‌ها یکی از این اقدامات است.

فرات پایان سخنانش افزود: در خصوص تغییر سیستم حکومتداری به ریاست جمهوری می توان اقداماتی صورت داد ولی نه سیستم ریاست جمهوری که حزب عدالت و توسعه و اردوغان سودای آن را در سر دارد. سیستم ریاست جمهوری که مدنظر حزب عدالت و توسعه است بعد از بررسی‌های این حزب در انتخابات ۲۰۱۵ پارلمان ترکیه و واقف شدن به این امر که حزب دموکراتیک خلق‌ها حدنصاب را به دست خواهد آورد و ۷۰ نماینده به مجلس خواهد فرستاد مطرح شد.

 

گفته می‌شود حزب عدالت و توسعه برای نفوذ در شاخه‌ی شهری پ‌ک‌ک که نامزد انتخابات آتی پارلمان ترکیه است، افراد بنام و بعضاً از اعضای حزب عدالت و توسعه را به داخل این حزب فرستاده تا کنترل اوضاع را در دست داشته باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی