- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

تداوم تحریم‌ها علیه پ‌ک‌ک در آلمان

کوردپاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی از برلین، حزب دموکرات آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در نشست پارلمان فدرال این کشور از تحریم پ‌ک‌ک که از سال ۱۹۹۳ اجرایی شده است؛ دفاع کرد.

کلمنس بینینگر از اعضای این حزب خاطرنشان کرد پ‌ک‌ک ایدئولوژی و راهبردهای خود را تغییر نداده است رویکردی که بر خلاف درک بین المللی است.
براثر حملات و عملیات‌هایی که این گروه تا کنون انجام داده؛ جان ۳۶ هزار نفر را در ترکیه گرفته است. ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا این گروه را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار داده‌اند.
آلمان به دنبال اعتراضات خشونت آمیز این گروه در سال ۱۹۹۳ آن را غیرقانونی اعلام کرد.
بینینگر خاطرنشان کرد دادگاههای آلمان از سال ۲۰۰۴ تاکنون بیش از چهار هزار و پانصد تن از مظنونین به عضویت در پ‌ک‌ک را به خاطر جرایم مختلف محاکمه کرده‌اند.
بر اساس اعلام آژانس امنیت داخلی آلمان موسوم به بی اف وی، پ‌ک‌ک ۱۳ هزار طرفدار در آلمان دارد. این گروه از طریق انجمن ها و موسسات مختلف تلاش می‌کند پول و نیروی جدید جذب کند.
احزاب سوسیال دموکرات و حزب مخالف سبز این کشور نیز از تصمیم دولت این کشور در تحریم گروه پ‌ک‌ک دفاع کرده‌اند.
حزب مخالف چپ آلمان رفع تحریم این گروه و عفو اعضای مجرم آن را خواستار شده است. بنا به اعلام این حزب، پ‌ک‌ک به تلاشهای دموکراتیک روی آورده و به عاملی مهم در مقابله با داعش در عراق و سوریه تبدیل شده است.
حزب چپ آلمان شصت و چهار کرسی از ششصد و سی و یک کرسی پارلمان آلمان را به خود اختصاص داده است.