سایز متن   /

حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) در نظر دارد در آینده‌ی نزدیک کانتون قندیل (مرکز استقرار نیروهای این گروه و زیر شاخه‌اش پژاک) را تأسیس کند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از باس نیوز، براساس اظهارات منبعی آگاه نزدیک به این گروه، پ‌ک‌ک در ادامه‌ی فعالیت‌های خود در شمال عراق و به ویژه موضوع شنگال، مخمور و کرکوک، که نارضایتی این گروه را به دنبال داست، چراکه پ‌ک‌ک معتقد است حکومت اقلیم و رسانه‌های شمال عراق نقش آنها را انکار می‌کنند و به همین دلیل هم این گروه طی اطلاعیه‌یی اعلام کرد درصدد خروج نیروهایش از این مناطق است؛ حالا درصدد تأسیس کانتون قندیل در دامنه‌های این کوه است.

این منبع آگاه در ادامه گفته پ‌ک‌ک قصد دارد در هفته‌ی آینده تأسیس این کانتون را اعلام کند، هرچند این عمل پ‌ک‌ک سبب دردسرهایی برای اهالی منطقه خواهد شد؛ چراکه در حال حاضر امکانات و احتیاجات روزمره‌ی آنها توسط حکومت اقلیم تأمین می‌شود؛ اما پ‌ک‌ک در انجام این کار اصرار دارد. دو نفر هم از سوی این گروه برای مدیریت کانتون انتخاب شده‌اند که یکی از آنها محمد عبدلرحمان است که معلم روستای زارگَلی است.

عبدالواحد گوانی قائم‌مقام بخش چومان در این باره معتقد است که این کار پ‌ک‌ک رسماً اعلام جنگ علیه حکومت اقلیم خواهد بود و برای مردمان منطقه هم مشکلات فراوانی را به ارمغان خواهد آورد.

گفته می‌شود این تصمیم پ‌ک‌ک، جوابی خواهد بود رفتارهای حکومت اقلیم درخصوص حضور نیروهایشان در شنگال، مخمور و کرکوک و اینکه اجازه ندادند در شنگال کانتون تأسیس کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی