- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

بسه: ترکیه قصد حمله به پ‌ک‌ک بعد از انتخابات را دارد.

بسه هوزات از سران پ‌ک‌ک در واکنش به پروسه‌ی خلع‌سلاح پ‌ک‌ک که در رسانه‌های ترکیه منشر شده و گفته می‌شود در نوروز امسال و بنا به دستور عبدالله اوجالان رهبر دربند این گروه، باید سلاح‌ها را زمین بگذارند؛ گفته: حکومت ترکیه و تشکیلات امنیتی آن تصمیم گرفته که پس از انتخابات پارلمانی آینده، حملات هوایی و عملیات گسترده نظامی علیه پ‌ک‌ک را از سر بگیرد.

در ادامه‌ی سخنان هوزات که در سایت رسمی پ‌ک‌ک منتشر شده آمده: « تا زمانیکه ترکیه ۱۰ ماده‌ی پیشنهادی از سوی عبدالله اوجالان را نپذیرد، پ‌ک‌ک سلاح‌ها را زمین نخوهد گذاشت. حزب عدالت و توسعه به دلیل آن که اکنون تحت فشار بین‌المللی قرار گرفته، آتش بس با پ‌ک‌ک به نفعش تمام شده است. براساس اطلاعات موثقی که به دست ما رسیده، طی جلسه پایان تشکیلات امنیت ملی در اواخر سال ۲۰۱۴، حزب عدالت و توسعه و حکوت ترکیه تصمیم مبنی بر جنگ با پ‌ک‌ک را اتخاذ کرده‌اند، اما نمی‌خواهند این تصمیم را آشکار کنند تا بعد از اتمام انخابات.»

لازم به ذکر است که در اوایل ماه فوریه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور در مصاحبه با خبرنگاران گفته بود دولت ترکیه منتظر دستور خلع سلاح نهایی پ‌ک‌ک از سوی عبدالله اوجالان است و این دستور تا نوروز بیاد صادر شود و پ‌ک‌ک هم خلع سلاح می‌شود. اما سران پ‌ک‌ک بلافاصله به این سخنان واکنش نشان دادند و زمین گذاشتن سلاح‌ها را منوط به عملی شدن ۱۰ ماده‌ی پیشنهادی اعلام کرده‌اند؛ حتی اگر خلاف خواست و دستور اوجالان هم باشد.