سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از کردپرس، سعید مموزینی مسئول اطلاع رسانی شاخه ۱۴ حزب دموکرات کوردستان (پ‌د‌ک) اعلام کرد که‌ ۴۰ خانواده‌ کورد از شهر موصل و از دست گروه داعش به‌ اقلیم کوردستان ‌فرار کرده‌ و در کمپ آوارگان اسکان داده‌ شدەاند.
بنا به اظهارات این مقام مسؤل، به‌ جز این خانواده‌ها،۴۱ خانواده‌ دیگر نیز قصد داشتند به‌ همان نحو خود را به‌ اقلیم کوردستان برسانند، اما موفق نشده‌ و پس از دستگیری از سوی عناصر داعش، به‌ موصل برگردانده‌ شده‌اند.
وی تاکید کرد که‌ این خانواده‌های از راە‌های قاچاق برای فرار از دست عناصر داعش تلاش می کنند، اما کسانی که‌ از سوی این گروە دستگیر می‌شوند بە شدت مورد مجازات قرار می‌گیرند.
از سویی دیگر سردار یحیی، فرماندار شهر برده‌رش از توابع اقلیم کوردستان هم اعلام کرد: خانواده‌های کوردی که‌ از شهر موصل و از دست گروه داعش فرار کرده‌اند، در قالب دو گروه خود را به‌ اقلیم کوردستان رسانده‌اند که‌ ۹ خانواده‌ آنان ازکوردهای شبک بوده‌ و در کمپ آوارگان این شهر اسکان داده‌ شده‌اند و بقیه‌ به‌ کمپ آوارگان دهوک فرستاده‌ شده‌اند.
پس از حملات داعش به‌ مناطق غربی و شمالی عراق شمار بسیاری از ساکنین این مناطق، آواره‌ اقلیم کوردستان شده‌ و به‌ کمپ های اسکان آوارگان پناه برده‌اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی