- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

سلاح های سنگین آلمانی در دست پ‌ک‌ک

به گزارش کوردپاریز به نقل از گوناز تی‌وی، نشریه‌ی آلمانی “در اشپیگل” ادعا کرده است که برخی از سلاح های سنگین آلمانی که برای مبارزه با داعش به نیروهای پیشمرگه‌ی کرد در شمال عراق فرستاده شده بود به دست پ‌ک‌ک افتاده است.

این هفته نامه ی آلمانی درج کرده است که در میان این سلاح های آلمانی موشک های ضد تانک میلان و نارنجک های مدل  “دی ام ۵۱ آ ام” نیز وجود دارند

کانال تلوزیونی “اشپیگل تی وی ” منسوب به این هفته نامه نیز با پخش گزارشی در این باره صندوقهای پر از سلاح های آلمانی را نشان داده که در دست نیروهای پ‌ک‌ک است.
همچنین منابع نزدیک به وزارت دفاع آلمان، اخیراً خبر داده که تصمیم گرفته‌اند ۵۰۰ موشک دیگر، ضد تانک و ۳۰ دستگاه پرتاب این موشک‌ها را در هفته‌ی آینده به اقلیم کردستان بفرستند. همچنین این منابع از ارسال ۲۰۰ بازوکای قدرتمند و ۲۴۰۰ عدد مهمات این بازوکاها ، ۲ میلیون فشنگ ، ۱۰ هزار نارنجک قوی و چندین سلاح دیگر برای تجهیز ۱۰ هزار پیشمرگه ارسال کرده‌اند.

اشپیگل ارزش این مهمات را ۷۰ میلیون یورو اعلام کرده است. در این بین حزب سبزهای آلمان به شدت اعتراض کرده است که دولت آلمان هم دقیقا نمی‌داند که این سلاح ها را برای چه کسی می فرستد.