سایز متن   /

اختلافات پ‌ک‌ک  و پ‌د‌ک بر سر شنگال

به گزارش کوردپاریز به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره ،علیرغم آن که نیروهای پیشمرگه کرد عراق از چند ما پیش بخش هایی از شنگال را در شمال این کشور تحت کنترل خود گرفته اند و از پشتیبانی هوائی برخوردارند؛ هنو نتوانسته اند وارد این شهر شوند و اعضای داعش دو سوم این شهر را همچنان تحت کنترل خود دارند.

به نظر می رسد جنگ سرد میان احزاب کردی و نیروهای کردی داخل شنگال مانع از اقدام این نیروها برای تحت کنترل گرفتن آن می شود.

آمیر فندی گزارشگر این شبکه در گزارشی گفت: درگیری داعش و پیشمرگه ها هر روز ادامه دارد و نیروهای کردی که در داخل شنگال مستقر هستد از مقامات سیاسی کردی دستور دریافت کرده اند که نباید بیش از این وارد شنگال شوند.

هاشم سینی فرمانده نیروهای پیشمرگه در شنگال گفت: ما مواضع راهبردی را تحت کنترل داریم و قادر به پیشروی برای به دست گرفتن کنترل کامل این شهر هستیم. اما این امر به طرح و نقشه ای دقیق نیاز دارد و تصمیم گیری به دست بارزانی رئیس منطقه کردستان است. اگر کسی بخواهد عجله کند و وارد شنگال شود به او خواهیم گفت که شنگال سکنه و صاحبانی دارد و آنها باید سرنوشت این منطقه را تعیین کنند.

برخی در خط مقدم جبهه می گویند کنترل یافتن کامل نیروهای پیشمرگه بر شنگال موجب درگیری میان احزاب کردی بر سر مدیریت این شهر خواهد شد.

سعید حسن عضو جنبش تفدا که وابسته به حزب کارگران کردستان است در این خصوص گفت : مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان اعلام کرده است که به دست گرفتن کنترل شنگال فعلا در برنامه ما نیست. مردم شنگال با این موضوع موافق نیستند. به نظر می رسد بارزانی می داند که کنترل شنگال به دست نخواهد آمد و به همین علت است که عملیات شنگال را به تعویق می اندازد. امیدوارم این اختلافات سیاسی منجر به درگیری نشود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی