سایز متن   /

دسته‌بندی نشده

گرایش فکری جدید در پژاک

هیوا کرماشان از اعضای کمیته‌ی آئین و مذاهب ملت‌ها در پ‌ک‌ک، اخیراً خواستار تشکیل انجمن مستقل برای یارسانی‌ها شده است. این عضو ایرانی پ‌ک‌ک که خود دارای اعتقاد یارسانی و اهل کرمانشاه است، با اشاره به اقدامات اخیر درخصوص تشکیل انجمن برای ایزدی‌های شنگال و اهمیت ویژه‌یی که به این موضوع داده می‌شود؛ خواستار تشکیل انجمن برای یارسانی‌ها شده است.

هیوا گفته مگر یارسانی‌ها چه کم از ایزدی‌ها دارند؟

گفتنی است برای اولین بار مقوله‌ی  یارسان و اهل حق را اشخاصی همچون شیرزاد کمانگر و ریوار آبدانان در پژاک مطرح و با اصرار بر این موضوع و حمایت‌های افرادی همچون بریار گابار، قاضی آواره و هیوا کرماشانی، زمینه‌ی مساعدی برای ترویج این آئین فراهم شد. این افراد با تقویت سبیل‌های خود و نشان دادن اهمیت آن به عنوان الگوی اساسی این آئین‌ها، نقش خود را ایفا کردند.

لازم به ذکر است که در دیدگاه پ‌ک‌ک از روز نخست تاکنون، ایزدی‌ها، علوی‌ها، اهل حق، یارسان و کاکه‌یی‌ها، دارای جایگاه خاصی بوده و هستند.چرا؟ به این دلیل که این آئین‌ها به قول عبدالله اوجالان دارای ویژگی‌های انقلابی منحصر به فردی بوده‌اند که تاروز امروز هم ادامه داشته و توانسته‌اند در خود حفظ کنند؛ و آن مقابله با اسلام است. از دید پ‌ک‌ک، طرفداران این آئین‌ها، کوردهای خالص و مخلصی هستند که هیچ وقت ایدئولوژی اسلام را قبول نکردند و مقاومت کردند.

فراموش نشود پ‌ک‌ک خود به هیچ دین و مذهبی اعتقاد ندارد و دلیل حمایت از این مذاهب و آئین‌ها، صرفاً دارای جوانب سیاسی است و پ‌ک‌ک از آنها به عنوان ابزاری برای مبارزه و مقابله با حکومت‌های مرکزی که همگی بر پایه‌ی ایدئولوژی اسلام استوارند؛ استفاده می‌کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی