- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

نقض حقوق بشر و ربودن کودکان زیر ۱۸ سال

نقض حقوق بشر و ربودن کودکان زیر ۱۸ سال توسط پ‌ی‌د و ی‌پ‌گ در گزارش سالانه‌ی(HRW)

سازمان بین‌المللی درخصوص نظارت بر امور حقوق بشر در جهان (HRW)، حزب اتحاد دمکراتیک پ‌ی‌د را به نقض قوانین و حقوق بشر محکوم کرد.

 (HRW) گزارش بین‌المللی ۲۰۱۵ که ۶۴۴ صفحه است را با عنوان «در زمان بحران، احقاق حقوق اشتباه نیست» منتشر کرد. این سازمان بین‌المللی در گزارش خود آورده که در شمال سوریه که حزب اتحاد دمکراتیک (پ‌ی‌د) و زیرشاخه‌هایش، اقدام به مسلح کردن کودکان زیر ۱۸ سال کرده‌اند که این نقض حقوق بشر و کودکان است. در گزارش به این اسامی اشاره شده که در منطقه‌ی جزیره و تحت حاکمیت پ‌ی‌د ناپدید شده‌اند؛ اما بعداً مشخص شد که در دوره‌های آموزش نظامی ی‌پ‌گ (شاخه‌ی نظامی پ‌ی‌د) به عنوان نیروی مسلح بکار گرفته شده‌اند:

۱-      هرمین ایدی ۱۶ ساله

۲-      هزبیه ۱۵ ساله

۳-      چیمن ۱۴ ساله

خانواده‌ی این دختربچه‌ها هم اعلام کرده‌اند که فرزندانشان ربوده شده‌اند و با زور و فشار در دوره‌ی آموزش نظامی شرکت داده شده‌اند. این خانواده‌ها حتی اقدام به راه‌پیمایی و اعتراض به این اقدام ضد حقوق بشری پ‌ی‌د در مناطقی همچون عامودا و قامیشلو کردند.

(HRW) در ادامه‌ی گزارش خود آورده که پ‌ی‌د و زیر شاخه‌های آن تاکنون شمار زیادی از بچه‌های زیر ۱۸ سال را به عضویت شاخه‌ی نظامی درآورده و از آنها به عنوان سرباز خود سوءاستفاده کرده‌اند. این درحالیست که در اواخر بهار گذشته، پ‌ی‌د و ی‌پ‌گ، منشور حقوق بشر و کودکان را امضا کرده بودند و قول داده بودند که بچه‌های کمتر از ۱۸ سال را به خانه بفرستند. اما خلاف آنرا انجام دادند.

اواسط ماه ژانوریه ۲۰۱۵ هم در شهرستان مبتلی از توابع استان عفرین هم دختری به اسم نورا حسین حسین در روز عروسی خود ناپدید شد. خانواده‌ی وی مدعی شده بودند که ی‌پ‌گ دخترشان را ربوده است. چند روز بعد در سایت پ‌ک‌ک و پ‌ی‌د نوشته شده بود که خانواده‌ی این دختر وی را به عقد فردی ناشایست و نالایق درآورده بودند و وی نیز خود ناراضی بوده و به این ازدواج تن نداده و اکنون هم در صفوف اعضای مسلح ی‌پ‌گ است.

در ادامه‌ی گزارش به بازداشت و شکنجه‌ی افراد تحت نام ناشناس و … توسط پ‌ی‌د و ی‌پ‌گ اشاره شده و آمده که انجمن میهنی کوردستان سوریه (ENKS)، حزب دمکرات کوردستان سوریه (PDK-S) و حزب اتحاد کورد در سوریه (P.Y.K.S، به نمونه‌های زیادی با اسناد و مدارک ارائه شده اشاره کرده‌اند که پ‌ی‌د و ی‌پ‌گ اعضای آنها را بازداشت و شکنجه کرده و تاکنون چند تن را نیز به قتل رسانده است. البته پ‌ی‌د این موضوع را تکذیب می‌کند که نیروهای آسایش این حزب، اعضای این احزاب را بازداشت و یا شکنجه کرده باشند. اما مدارکی دال بر اثبات این ادعا، ارائه شده است.