سایز متن   /

دسته‌بندی نشده

واکنش دمیرتاش به انتقادها

دمیرتاش در جواب کمال قلیچدار اوغلو، رئیس حزب جمهور خواه خلق ترکیه گفت: همه از این موضوع مطمئن باشند، حزب دموکراتیک خلق ها حزبی نیست که به “تجارت سیاسی” بپردازد. حزب ما به هیچ عنوان وارد بازی های پنهانی و کثیف سیاسی نخواهد شد.

گفتنی است دو حزب (MHP) و (CHP)، از عمده مخالفان سیاست‌ها و راهکارهای رجب طیب اردوغان در خصوص پرونده پ‌ک‌ک هستند. هرچند این دو حزب و به ویژه (MHP) به عنوان حزب رادیکال ملی شناخته شده و کل ترکیه را ترک می‌پندارد؛ اما مشکل اساسی آنها با موضوع پ‌ک‌ک و اعمال صورت گرفته‌یی است که طی این سه دهه ترکیه را دچار ضرر و زیان بسیار کرده است.

این دو حزب از روزهای نخست سرکار آمدن اردوغان و حزبش، مدام وی را سازشکار با قضیه‌ی پ‌ک‌ک و سرکرده‌ی دربند آن عبدالله اوجالان در جزیره‌ی امرالی معرفی می‌کردند و هنوز هم بر گفته‌ی خود اصرار دارند چراکه از دید آنها پ‌ک‌ک نمی‌تواند با حکومت وارد مذاکره شود چون در لیست ترور جهانی قرار دارد و بالغ بر ۴۵۰۰۰ کشته هم طی سالیان گذشته جزئی از پرونده‌ی آن است. لذا اردوغان را بی‌لیاقت‌ترین مقام مسئول و دولتی تاریخ ترک‌ها می‌دانند.

در ادامه‌ی این بحث، ارتباط دمیرتاش و حزبش با کوه‌نشینان پ‌ک‌ک و سرکرده‌ی دربند آن در امرالی به میان خواهد آمد. از آنجائیکه این حزب و تمام اعضا و طرفداراهایش به نوعی زیر شاخه‌ی پ‌ک‌ک محسوب می‌شوند؛ لذا هر اتهامی که به پ‌‌ک‌ک و راهکارهای آن وارد آید، بدون شک به دمیرتاش و حزبش نیز وارد است؛ چراکه حزب وی با تصمیم و دستور کوه‌نشینان و محبوس امرالی تأسیس شده و تمام دستورات اجرایی را هم از آنها می‌گیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی