سایز متن   /

هوای انتخابات آتی پارلمان ترکیه و حملات نمایشی پ‌ک‌ک

اعضای پ‌ک‌ک به پایگاه نظامی وابسته به فرماندهی تیپ ۴۸ مرزی در منطقه‌ای در مرز با عراق و از توابع استان شرناک در جنوب شرق ترکیه حمله بردند. پ‌ک‌ک در این حمله از سلاح‌های سنگین و موشک ضدهوایی استفاده کردند.

گفتنی است این حملات با بحث‌های داغ انتخابات پارلمانی این کشور شدت بیشتری گرفته و این خود حاوی پیام مهمی از نوع نمایشی برای ترکیه و صاحب‌نظران این حوزه است.

سیاستمداران معتقدند پ‌ک‌ک پس از پروسه‌ی تبلیغاتی خود در کوبانی، شنگال و کرکوک، حالا به دنبال اخذ نتایج آن در مناطق جنوب و جنوب شرق ترکیه است.

از سوی دیگر شدت گرفتن این حملات همزمان شده با سخنان تند و آتشین پ‌ک‌ک درخصوص حکومت اقلیم کردستان و گفتگو برای عقب‌نشینی اعضای این گروه از شمال عراق است. حال که پ‌ک‌ک خواستار عقب‌نشینی نیروهای خود از شمال عراق شده، مدعی است که اسناد و مدارک موثقی در اختیار دارد که نشان می‌دهد داعش در چند روز آینده، به کرکوک حمله خواهد کرد و این برنامه‌ی‌ مشترک ترکیه و داعش است.

اما سؤال اینجاست که اگر اینطور است، پس آیا این عقب‌نشینی رنگ و بویی از نوع و جنس فرار به خود نمی‌گیرد؟ یا اینکه پ‌ک‌ک از اینکه پیشمرگه در مقابل داعش شکست بخورد خوشایند است؟

جبار یاور وزیر پیشمرگه هم در جواب گلایه‌های پ‌ک‌ک گفته که ما عکس کشته‌های پ‌ک‌ک را در اختیار نداریم و گرنه در رسانه‌ها منتشر می‌کردیم تا اسم و رسم پ‌ک‌ک هم در شنگال و کرکوک مشخص باشد و هرکس بداند که با داعش جنگیده‌اند. یاور در ادامه هم به این نکته اشاره کرده که در چند ماه اخیر که نیروهای پیشمرگه با داعش در جبهه‌های مختلف در حال جنگ هستند؛ شمار زیادی از آنها کشته و زخمی شده‌اند؛ اما وزارت پیشمرگه اجازه نداده از آن کشته‌ها سوءاستفاده‌های رسانه‌یی و سیاسی شود؛ لذا اگر پ‌ک‌ک هم این همه به پرچم گروهی و عکس کشته‌هایش گیر نمی‌داد؛ شاید نتایج بهتری در مقابله با داعش به دست می‌آمد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی