سایز متن   /

اردوغان: اجازه نخواهیم داد شمال سوریه‌ هم به وجود آید.

رجب طیب اردوغان به دنبال آزادی شهر کوبانی، در مصاحبه با روزنامه‌نگار و خبرنگاران گفته: به وجود آمدن وضعیتی مانند شمال عراق و شمال سوریه در آینده برای ما مشکلات بزرگی به وجود خواهد آورد.

اردوغان گفته سیاست ما در قبال سوریه مشخص است. اجازه نخواهیم داد پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌هایش در شمال سوریه این سیاست‌ها رابه بازی بگیرند.

وی در ادامه‌ی سخنانش به این نکته هم اشاره کرد که طرح عفرین – کوبانی – جزیره معنی دار است. چرا در این مرزبندی حلب در نظر گرفته نشده است؟ حلب برای ما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. احتمال می دهم سیاستمداران آمریکا در این خصوص تجدید نظری در دیدگاه های سابق خود داشته باشند. و امیدوارم که این گونه نیز باشد.

گفتنی است کوبانی در شمال سوریه قرار گرفته و هم مرز با ترکیه است که حدود چهار ماه میدان نبرد پ‌ک‌ک و داعش بوده و اخیراً آزاد شده و داعش به عقب رانده شده است. به اعتقاد صاحب‌نظران در این حوزه، اردوغان از آزادی کوبانی زیاد خوشحال نیست، چراکه گفته می‌شود هم‌پیمان وی یعنی داعش، شکست خورده و اردوغان شکست داعش در کوبانی را به نوعی شکست خود می‌پندارد و از آینده‌ی شمال سوریه نگران است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی