سایز متن   /

اقلیم کردستان در پشت پنجره‌های امنیتی ترکیه

نخست وزیر ترکیە در اربیل اعلام کرد کە ثبات و امنیت اقلیم کردستان برای کشورش از اهمیت ویژەای برخوردار است و در این زمینە هر چە در توان داشتە باشند انجام خواهند داد و در آیندە، همکاری های نظامی با اقلیم را در برنامەهای خود خواهند گنجاند.

نخست وزیر ترکیە بە موضوع امنیت کە بە گفتە وی یکی از محورهای اصلی گفتگوهایش در عراق بودە، اشارە کرد و گفت: بار دیگر اعلام می کنیم کە برقراری ثبات و امنیت در عراق و بە ویژە اقلیم کردستان برای ما بسیار حائز اهمیت می باشد و تامین امنیت در این کشور بر امنیت ترکیە تاثیرگذار خواهد بود و برای تامین نیازمندی های امنیتی هر چە در توان داشتە باشیم انجام می دهیم.

دربارە همکاری های اقتصادی ترکیە با عراق و اقلیم کردستان، احمد داوود اوغلو گفت: میزان مبادلات اقتصادی و بازرگانی ترکیە با عراق ١٢ میلیارد دلار می باشد کە از این میزان ٨ میلیارد دلار با اقلیم کردستان است.

بە گفتە وی، ١۵٠٠ شرکت و ١٠٠ هزار شهروند ترکیەای در اقلیم کردستان مشغول کار و فعالیت می باشند و آنکارا در تلاش برای افزایش سطح همکاری های اقتصادی خود با اقلیم کردستان می باشد.

نخست وزیر ترکیە در پایان سخنان خود بە اعزام نیروی پیشمرگ اقلیم کردستان بە کوبانی برای جنگ با داعش از خاک کشورش اشارە و این تصمیم را نشانە همکاری و هماهنگی میان آنکارا، اربیل و بغداد در مبارزە با این گروە دانست و بر ادامە همکاری های کشورش با اقلیم کردستان و عراق در مبارزە با ترور تاکید کرد.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی