سایز متن   /

بازی بدون بُرد

علی ابراهیم از اعضای پ‌ک‌ک از احزاب کردستانی و حکومت اقلیم کردستان و شخص مسعود بارزانی خواست در حد توان برای تشکیل ارتش ملی مشترک برای آزادسازی کوبانی تلاش کنند.

وی در گفتگو با شبکه «ولاتی» گفت: از همه احزاب کردستانی، حکومت اقلیم کردستان و مسعود بارزانی رئیس اقلیم می خواهم در حد امکان و توان برای تشکیل ارتش مشترک ملی برای آزاد سازی شهر کوبانی و حومه آن از لوث وجود گروه های تکفیری تلاش کنند.

وی از سازمان های بین المللی و ائتلاف ملی سوریه نیز خواست برای تشکیل ارتش ملی مشترک کوبانی که به گفته وی سرآغاز تاسیس ارتش ملی سوریه خواهد بود، کمک های لازم را ارائه دهند.

مخالفت دیگر احزاب و گروهها با خط مشی و رویکرد پ‌ک‌ک در شمال سوریه که بر مبنای خودمحوری و تحمیل افکار و سیاست‌های خود بر دیگران است، از همان روزهای شروع ناآرامی در سوریه شروع شد. هرچند پیشینه‌ی تاریخی این دشمنی‌ها با برخی از احزاب از جمله حزب دمکرات کردستان عراق و خانواده‌ی بارزانی بسیار قدیمی‌تر است، اما در این محدوده‌ی زمانی، دیگر احزاب و گروهها هم قد علم کردند و در مقابل خودمحوری‌های پ‌ک‌ک مقاومت کردند. لذا نمی‌توان انتظار داشت همچنین ارتتش و یا ائتلافی که پ‌ک‌ک باردیگر در کانون آن باشد، تشکیل شود. چراکه کردها و احزاب و گروههای سیاسی کرد در سوریه، هیچ وقت زیر بار این تحمیل و خودمحوری پ‌ک‌ک نخواهند رفت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی