- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

دیدار سرکرده پ‌ی‌د با طالبانی

دیدار سرکرده پ‌ی‌د با طالبانی

انور مسلم» رئیس منطقه کوبانی در شمال سوریه با «جلال طالبانی» رئیس جمهور سابق عراق دیدار و وی را در جریان جزئیات درگیری‌های مردم و مدافعین کوبانی با تروریست‌های داعش قرار داد.



سایت رسمی اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) گزارش داد: انور مسلم در این دیدار که روز گذشته و با حضور «نجم الدین کریم» عضو دفتر سیاسی یکیتی و «غریب حسو» نماینده جنبش دموکراتیک کردهای سوریه (TEVDEM) انجام شد در خصوص مقاومت مردم کوبانی در مقابل حملات داعش صحبت کرد.



بر اساس این گزارش، انور مسلم در این دیدار ضمن تأکید بر نقش طالبانی در مبارزات کُرد‌ها در عراق و حمایت از کُردهای سوریه، ابراز امیدواری کرد که با بهبود وضعیت جسمانی وی این نقش همچنان تداوم داشته باشد.



شایان ذکر است که انور مسلم پیش‌تر نیز با «فواد معصوم» رئیس جمهور عراق، «برهم صالح» معاون دبیر کل یکیتی و شماری دیگر از مقامات دولتی و حزبی اقلیم کردستان دیدار کرده‌ است. روند روبه افزایش این دیدارها با مقامات جنبش تغییر و اتحاد میهنی کردستان، بدنبال تشدید اختلافات پ‌ک‌ک و حزب دمکرات کردستان عراق به سرکردگی مسعود بارزانی شروع شد، چراکه تا قبل از این موضوع، موضع احزاب اقلیم و حکومت در قبال پ‌ک‌ک و زیرشاخه‌هایش یکی بود.