- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

انگیس کمک‌های تسلیحاتی‌اش به اقلیم کردستان را افزایش می‌دهد.

انگیس کمک‌های تسلیحاتی‌اش به اقلیم کردستان را افزایش می‌دهد.

وزیر دفاع انگلیس در دیدار با رئیس سازمان امنیت اقلیم کردستان عراق بر ادامه همکاری های نظامی و تسلیحاتی کشورش با نیروهای پیشمرگ تأکید کرد.

به گزارش کوردپاریز، مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس روز جمعه(۱۶ آبان/ ۷ نوامبر) در لندن با مسرور بارزانی رئیس سازمان امنیت اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

سایت رسمی حزب دموکرات کردستان گزارش داد که کمک های نظامی و تسلیحاتی انگلیس به نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان محور اصلی این دیدار بوده است.

بر اساس این گزارش، فالون گفته هیچ گونه محدودیتی در همکاری انگلیس با نیروهای پیشمرگ وجود ندارد و هم اکنون در حال بررسی نحوه فراهم سازی مقدمات برای ارسال تسلیحات پیشرفته به اقلیم کردستان هستیم.

وی ضمن اشاره به اینکه اقلیم کردستان به پایگاه اصلی جنگ علیه داعش تبدیل شده است، بر همکاری های بیشتر کشورش با نیروهای پیشمرگ و تأمین تسلیحات و مهمات موردنیاز و همچنین آموزش این نیروها تأکید کرد.

وزیر دفاع انگلیس در این دیدار مجدداً اعلام کرد که کشورش، کُردها و نیروهای پیشمرگ را تنها نخواهند گذاشت و در کنار آنها تا نابودی و شکست داعش باقی خواهد ماند.

در مقابل، مسرور بارزانی از همکاری های همه جانبه انگلیس با اقلیم کردستان تشکر و قدردانی کرد.

رئیس سازمان امنیت اقلیم کردستان اعلام کرد که تروریست های داعش تنها تهدیدی علیه کُردها نیستند بلکه تهدید علیه جامعه جهانی به شمار می روند.

مسرور بارزانی تصریح کرد: علیرغم همه همکاری های ارائه شده از سوی جامعه جهانی، هنوز تسلیحات پیشرفته و سنگین موردنیاز به دست نیروهای پیشمرگ نرسیده و خواستار دریافت این نوع سلاح ها هستیم تا نیروهای پیشمرگ بتوانند تروریست ها را نابود کنند.