سایز متن   /

اقلیم کردستان چه میزان نفت صادر می‌کند؟

وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان عراق با صدور اطلاعیه ای از تلاش ها برای افزایش میزان صادرات نفت نزدیک به ۱ میلیون بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۱۵ میلادی خبر داد.

 در اطلاعیه وزارت منابع طبیعی اقلیم کردستان  آمده است: دولت اقلیم حقوق قانونی خود را برای مدیریت، تولید و فروش منابع طبیعی خود به کار می گیرد.

همچنین تصریح شده است که میزان انتقال روزانه نفت خام اقلیم کردستان به ترکیه از روزی ۱۸۵ هزار بشکه در  آگوست به ۳۰۰ هزار بشکه در هفته اول نوامبر افزایش یافته است که این میزان معادل افزایش ۶۰ درصدی در طول چهار ماه گذشته می باشد.

در این اطلاعیه آمده است که در پایان امسال میلادی دولت اقلیم کردستان عراق در نظر دارد صدور نفت خود را به ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش داده و همچنین تا ۳ ماهه اول ۲۰۱۵ این میزان را به ۵۰۰ هزار بشکه برساند.

همچنین اشاره شده است دولت اقلیم کردستان همچنان در تلاش است تا به هدف از پیش تعیین شده خود که عبارت است از صدور روزانه ۱ میلیون بشکه نفت در روز تا پایان سال ۲۰۱۵ و آغاز ۲۰۱۶ دست یابد.

وزارت منابع طبیعی اقلیم اعلام کرد که از آغاز سال ۲۰۱۴ میلادی ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر کرده و درآمدهای حاصل از آن ۲ میلیارد و ۸۷۰ میلیون دلار می باشد که از این میزان اقلیم ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار را نقدی و ۷۷۵ میلیون دلار دیگر را نیز به صورت پایاپای در چارچوب مبادلات فرآورده های نفتی که عبارت است از ۷۱۰ هزار تن فرآوردهای نفت سفید، بنزین و گازوئیل دریافت کرده است.

در این گزارش آمده است که از این میزان درآمد به ۴۰۰ میلیون دلار  صرف هزینه حمل و نقل و پرداخت به تولیدکنندگان نفت شده است. بر این اساس پول نقد خالص به دست آمده از سوی دولت اقلیم کردستان عراق ظرف این مدت ۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار می باشد. همچنین حکومت اقلیم کردستان ۵۰۰ میلیون دلار دیگر نیز از فروشندگان به عنوان پیش فروش دریافت کرده و قرار است نفت فروخته شده را از طریق بندر جیحان به دست خریداران برساند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی