- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

تکذیب یک واقعیت

تکذیب یک واقعیت

صالح مسلم در مورد رویکرد رئیس جمهور ترکیه نسبت به کردها گفت:«جناب اردوغان در هر جایی که منافعی برای کردها وجود داشته باشد در مقام مخالف و ضد منافع کردها، از همه ی ابزارها و امکانات خود استفاده می کند. همین الان یکی از دغدغه های اردوغان این است که کردها در شمال سوریه مناطق خود را اداره می کنند و به یک قدرت جدی تبدیل شده اند. متاسفانه جناب رئیس جمهور این واقعیت را قبول نمی کند و با قدرت گرفتن کردها مشکل دارد و برای آن که مانع از پیشرفت ما شود، به دنبال بهانه های عجیب و غریب می گردد.

مسلم در ادامه‌ی سخنانش می‌گوید من از اردوغان سؤال کردم چگونه است که مرا به عنوان رهبر این حزب به طور رسمی به کشورتان دعوت می کنید و همین که من بیرون می روم ما را تروریست می دانید؟ این چه رویکردی است که در قبال ما اتخاذ می کنید؟ ما قبلا گفته ایم و حالا هم تکرار می کنیم، اگر اجازه بدهند کردها در سوریه منافع و امنیت خود را حفظ کنند، چنین چیزی بدون تردید به نفع ترکیه نیز هست و ما عملا به ثبات و امنیت ترکیه نیز کمک می کنیم و از مسئولین این کشور می خواهم این واقعیت را به خوبی درک کنند.»

صالح مسلم در پاسخ به این سوال که چرا اردوغان پ.ک.ک و پ.ی.د را یکی می داند؛ گفت:«این جناب اردوغان است که باید به چنین سوالی پاسخ دهد. از نظر ما ایشان سخت در اشتباهند. ما هیچ گاه پ.ک.ک نبوده و نیستیم. اسم حزب ما پ.ی.د است و با پ.ک.ک ارتباط سازمانی نداریم. پ.ک.ک حزبی کُردی است که مربوط به کردستان ترکیه است و اگر جناب اردوغان با این حزب مشکلی دارد، این به خودشان مربوط است و فکر می کنم در حال حاضر نیز برای حل آن مشکلات در حال مذاکره هستند. ما نیز در حد توانمان حاضریم به آنها کمک کنیم و بخشی از نیروهای ارائه دهنده ی راهکارهای سازنده برای رسیدن به صلح و ثبات باشیم و نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.»

آنچه مشخص و عیان است و بارها با ارائه شواهد و مدارک به اثبات رسیده، یکی بودن پ‌ی‌د و پ‌ک‌ک است. این موضوع برای دیگر زیرشاخه‌های این فرقه هم همچون پژاک و پ‌چ‌د‌ک نیز صدق می‌کند. هرچند آنها مدام این حقیقت و واقعیت را رد می‌کنند، اما بدون اجازه‌ی پ‌ک‌ک هم قادر به نوشیدن جرعه‌یی آب نیستند.