سایز متن   /

جیش الاسلام پ‌ک‌ک را تهدید کرد

 

ظهر روز گذشته ۲۶ اکتبر “زهران علوش” فرمانده گروه جیش الاسلام طی یک کنفرانس خبری به تشریح وضعیت جبهه های جنگ در سوریه و کوبانی پرداخت.

زهران علوش تاکید می کند که “وضعیت غوطه شرقی به مراتب بدتر از کوبانی است اما رسانه های فاسد و کثیف وقتی یک عضو پ.ی.د کشته می شود با آب و تاب خبرش را منتشر می کنند، ولی زمانی که در غوطه وضعیت بسیار بدتر است کسی از آن حرفی به میان نمی آورد”.

وی می گوید کشورهای غربی پیشتر حزب کارگران کُردستان را یک گروه تروریستی قلمداد می کردند اما “اکنون اسلحه در اختیارش می گذارند و این دو رویی غرب را آشکار کرد”.

زهران علوش تاکید می کند که با اعزام نیرو به کوبانی این شهر را “از دست رژیم سوریه، داعش و پ.ک.ک” آزاد خواهند کرد.

غوطه شرقی یکی از مناطق پیرامونی شهر دمشق می باشد که پس از آغاز بحران سوریه به کنترل ارتش آزاد و گردان های اسلامی در آمد.

به گفته فرمانده جیش الاسلام ” بیشتر کُردها از ما هستند و برادر ما. اما پ‌ک‌ک را حافظ اسد تاسیس کرد و پ.ی.د نیز همان است و اینها علیه انقلاب می باشند”.

به گفته زهران علوش داعش در نظر دارد تمام خط مرزی شمال سوریه را به کنترل خود در آورد و در همین راستا به بسیاری از گردان هایی که با “جدایی طلبان پ.ی.د و پ.ک.ک می جنگیدند” حمله کرده است و موجب بروز درگیری میان آنها شده است.

گروه جیش الاسلام در اواخر سال ۲۰۱۲ تشکیل شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی