سایز متن   /

سرکرده زندانی پ‌ک‌ک و پژاک در دیدار با هیئت اعزامی به جزیره امرالی،  در مورد مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک اظهار نظر کرد.

پروید بولدان، ادریس بالوکن و سری ثریا اُندر هیئت انتخابی از سوی اردوغان و عضو حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)  به دیدار عبدالله اوجالان سکرده‌ی دربند پ‌ک‌ک و پژاک در زندان امرالی رفتند. در این دیدار اوجالان ضمن اشاره به حساسیت های مقطع کنونی مذاکرات صلح، اعلام کرده که رویکرد دولت ترکیه با شخص وی یک رویکرد ابزاری و واسطه ای است و این نگرش نمی‌تواند به صلح و تفاهم کمک کند و باید تغییراتی در این خصوص ایجاد شود.

براساس آنچه در رسانه‌های وابسته به این گروهها منتشر می‌شود، اوجالان از اهمیت شهر کوبانی و ارتباط آن با روند مذاکرات در ترکیه گفته است. اما آنچه از نظرها پنهان نخواهد ماند، استفاده‌ی ابزاری اوجالان و پ‌ک‌ک از مردم کورد سوریه بوده و هنوز هم ادامه دارد. اوجالان جوانان کورد سوریه را سال‌ها در جبهه‌ی ترکیه و جنگ علیه ارتش این کشور به خدمت گرفت و اکنون نیز پ‌ک‌ک با حضور در شهرهای کوردنشین سوریه در شمال این کشور، مسبب حملات مستمر داعش و آواره شدن مردم بی‌گناه و کشته و زخمی شدن آنها شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی